במקביל להפגנות העובדים, מתברר כי ECI זכתה בחוזה ענק

עובדי חברת ECI נמצאים בסכסוך עבודה מזה שבועיים מול הנהלת החברה בעקבות צפי לפיטורי כ100 עובדים. אתמול התפרסם כי החברה זכתה בחוזה מול משרד הביטחון המוערך בכ100 מליון שקלים.

הפגנת עובדי ECI צילום דוברות ההסתדרות.

במקביל לכך שעובדי חברת ECI שבו והפגינו אתמול מול ביתו של של המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה גיורא ביתן, בשכונת צהלה בצפון תל-אביב, וזאת לאחר הפגנה נוספת בה השתתפו ביום שישי האחרון (29.12) בכפר שמריהו מול ביתו של המיליארדר שאול שני, בעל השליטה בחברה. מתפרסם כי החברה זכתה בהליך של משרד הביטחון כספק יחיד לספק למשרד מוצרים מסווגים בהיקף מוערך של כ100 מליון שקל בשנה.

חברת ECI מתעתדת למרות החוזה המדובר מול משרד הביטחון לפטר 100 מתוך 800 עובדיה בישראל ועקב כך הודיעה  ההסתדרות  לפני כשבועיים על סכסוך עבודה בחברה, ומאז יצאו עובדי החברה למאבק ולהפגנות כנגד ההנהלה.

הפרוייקט המסווג בו זכתה החברה הוא פתרון העוסק בתמסורת נתונים לחילות השדה וחברת ECI זכתה בו בתחילת 2017 כספק יחיד, ומנהלת אותו מאז. וזכייתה בפרוייקט נקבע למרות שגורמים רבים בצה"ל התעקשו שיתקיים בפרויקט זה מכרז במשך תקופה ארוכה .

חברת ECI נמצאת בבעלותו של איש העסקים שאול שני, ומעסיקה לא מעט בכירים שיצאו מאגפי הטכנולוגיה במערכת הביטחון. שני רכש את הבעלות על החברה בשנת 2007 והפך אותה לחברה פרטית. עד לאותה עת נסחרו מניות החברה בנאסד"ק בניו יורק לפי ערך של כמילאירד דולר.

כתיבת תגובה