בניגוד לגפני: "מס דירה שלישית יעבור בכנסת. חד-משמעית!"

אמיר לוי, הממונה על אגף התקציבים באוצר, לא מתבלבל ולמרות כל ההתקפות נגד המיסוי החדש, מגן עליו בלהט וטוען: "אנחנו מקבלים הרבה אינדיקציות מאנשים שהחליטו לא לקנות את הדירה הבאה שלהם בגלל מיסוי דירה שלישית"

אמיר לוי. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

"מס דירה שלישית יעבור בכנסת. חד-משמעית", כך אומר אמיר לוי, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר. בראיון ל'דה מרקר' מסביר לוי מה עומד מאחורי המיסוי של דירה שלישית ומעלה, "הצעד הוצע במסגרת חבילה של צעדי דיור. המטרה לא היתה תוספת הכנסות, אלא הגדלת היצע הדירות על ידי הרחקת משקיעים ומתן הזדמנות לזוגות צעירים לקנות דירות במחיר בר השגה".

לדבריו, "אם המדינה גורמת לעליית מחירים באמצעות פיתוח כבישים ותשתיות, אז ראוי שתיקח חלק מזה ותעביר לכלל האזרחים. המטרה היא להרחיק את המשקיעים. הונג קונג וסינגפור עשו את זה בזכות צעדים למיסוי משקיעים. זאת המטרה בצעד הזה, והוא חלק מסדרת צעדים. העלנו את המס הרכישה והורדנו את שיעור המשקיעים בשוק מ-25% ל-20%".

לשאלה הוא הוא סבור שהצעד יביא לתפנית בשוק הדירות, ענה לוי: "אני חושב שהמסר עובר. אנחנו מקבלים הרבה אינדיקציות מאנשים שהחליטו לא לקנות את הדירה הבאה שלהם בגלל מיסוי דירה שלישית".

לדבריו לוי, "יכול להיות שיהיו כאלה שירשמו דירות על שם אחרים. אנשים מבינים את הכוונה שלנו והיא חד־משמעית – עד שהשוק יירגע, שישקיעו בתחומים אחרים וישאירו את הנכסים לכאלה שעדיין לא רכשו דירות. מי קונה דירה שלישית? אנשים שגילם הממוצע הוא 56 והכנסתם הממוצעת היא 46 אלף שקל בחודש. אנחנו מדברים על דירות זולות שעולות 1.5 מיליון שקל לכל היותר".

תגובה אחת ל: "בניגוד לגפני: "מס דירה שלישית יעבור בכנסת. חד-משמעית!""

  1. אתה צודק. משקיעים לא יקנו דירות שלישיות, וכך לא יהיה מלאי דירות להשכרה. משכת את השמיכה אל מעל הראש, ועכשיו הרגליים קרות. בעוד שנה וחצי תעמוד מול חוסר בדירות להשכרה, ואז תחיל את חוק הגנת הדייר, כי נהיה "בשעת חירום". נקווה שגפני יעצור את הטירוף הזה

כתיבת תגובה