בסוף זה הצליח: נעמן תימחק מהבורסה ותהפוך פרטית

לאחר שרבוע כחול שדרגה שוב ושוב את הצעת הרכש למניות 'נעמן גרופ', הושלמה ביום חמישי האחרון רכישת מניות החברה וזו תהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של רבוע כחול. מוטי בן-משה יכול להיות מרוצה

מוטי בן משה | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ביום חמישי האחרון הצליח איש העסקים החרדי מוטי בן-משה למחוק את 'נעמן גרופ' מהמסחר בבורסה. נעמן היא חברה שעוסקת בייבוא סירים וכלי מטבח והיא חברת בת של 'אלון ריבוע כחול שבשליטת בן משה.

בן משה ביקש למחוק את החברה מהבורסה בשל העלויות הכרוכות באחזקת חברה ציבורית. לפני כחודש פרסמה רבוע כחול הצעת רכש שלא נענתה. החברה הציעה 3.99 שקלים למניה אבל בעלי המניות לא מיהרו למכור לה את מניותיהם.

רבוע כחול שדרגה את ההצעה פעם אחר פעם עד שהעלתה את ההצעה למחיר של 5.06 שקלים למנייה. בסוף השבוע האחרון דיווחה החברה כי 21% מבעלי המניות נענו להצעה ולמעשה נסללה הדרך למחיקת החברה מהמסחר שכן עם המניות הללו יגיע בן משה לאחזקה של יותר מ-95% ממניות החברה ושאר בעלי המניות ייאלצו למכור לו את מניותיהם גם בניגוד לרצונם.

המעניין הוא שהמחיר שהוצע בהצעת הרכש האחרונה היה גבוה בכ-50% ממחיר הנעילה של המנייה ערב קודם פרסום המחיר המעודכן האחרון (5.06 שקלים למנייה). כאמור, רוב מוחלט של מחזיקי המניות ניאותו להצעת הרכש ובן משה ישלם לבעלי המניות כ-21 מיליון שקל והחברה תהפוך לחברה פרטית.

כתיבת תגובה