בעוד ארבעה חודשים תוכלו לצפות ב'הר הביטוח' שלכם

הר הביטוח יציג בפני המבוטחים כ-30 מיליון מוצרי ביטוח שרכש הציבור בתחומי הרכב, הדירה, הבריאות, והחיים. שר האוצר: "המערכת תמנע מצב אבסורדי בו אנשים משלמים על אותו ביטוח פעמיים מבלי לדעת על כך"

ביטח חיים ממוחשב | צילום: Rawpixel, שאטרסטוק

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו) והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר, ישיקו בתחילת השנה האזרחית הבאה, את "הר הביטוח" – ממשק אינטרנטי שיציג למבוטחים את כל מוצרי הביטוח שברשותם.

לראשונה, מבוטח יצפה בכל המוצרים שברשותו באופן פשוט וידידותי. באוצר אומרים כי הממשק יאפשר לכל מבוטח נגישות מרבית למידע על מוצרי הביטוח שרכש, יגביר את התחרות על התנאים והמחיר, ויסייע להשוות בין מוצרי הביטוח. הממשק יקל על בניית תקציב ביתי לציבור המבוטחים וימנע גם ביטוחי כפל.

עוד אומרים באוצר כי בשנה הקודמת (2015) שילם הציבור בישראל 35 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח חיים, 18 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח כללי, ו-10 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח בריאות. באוצר מציגים את נתון לפיו כעשרה אחוזים מהתלונות שמגיעות לאגף שוק ההון בתחום ביטוח דירה או חיים עבור משכנתא קשורות לביטוח כפל. ההערכה היא כי עשרות אלפי לקוחות משלמים ביטוחי כפל כיוון שהם אינם מודעים לצורך לבטל את הפוליסה הישנה עבור המשכנתה.

השימוש בממשק יתאפשר לאחר הזדהות באתר באמצעות מספר זהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות. בנוסף, הממשק יַפְנֶה לאזור האישי בחברת הביטוח שם ניתן לבצע פעולות שונות כמו ביטול פוליסה, משלוח וקבלת מסמכים לצורך טיפול בתביעה ועוד.

מנתונים שנאספו באגף שוק ההון, התברר כי העדר מידע זמין למבוטח מהווה גורם ביצירת ביטוחי כפל, ומגביר תופעות כגביית מחיר עודפת. כמו כן, מבוטחים רבים לא ידעו מהו סכום שהם משלמים מדי חודש על המוצרים שרכשו.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר אמרה השבוע כי "הר הביטוח הוא בשורה לציבור שיקבל לראשונה מידע על המוצרים הביטוחים שרכש במקום אחד, בקלות ובכל עת. נמשיך לשכלל את שוק הביטוח, בין היתר באמצעים דיגיטליים, במטרה להגביר את ההוגנות בין הצרכנים לחברות הביטוח, ואת התחרות בין החברות והמוצרים".

כתיבת תגובה