בקרוב: חברי מועצה יפסיקו לעבוד למען הציבור "לשם שמים"

עד היום חברי מועצה לא היו זכאים גם לא לחזר חניה ובוודאי שלא לתגמול עבור פעילותם הציבורית • כל זה צפוי להשתנות בקרוב

חה"כ דוד אמסלם . צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

תתרגלו להרוויח: חברי מועצה שעבדו עד כה למען הציבור "לשם שמים" ללא קבלת תמורה, צפויים, ככל הנראה, להתחיל לקבל כסף עבור פעילותם הציבורית.

ההצעה של יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, לתגמל את חברי המועצב, עלתה השבוע להצבעה בועדת השרים לחקיקה וצפויה להתקדם בהמשך הליכי החקיקה.

ח"כ אמסלם אמר, כי  "הרשויות המקומיות הן זרוע ביצועית של המדינה, למדינת ישראל יש אינטרס לחזק את הדמוקרטיה, בכך שחבר מועצה ישאל את השאלות הנדרשות ויבקר במקומות הנדרשים".

לדבריו, "אם חבר מועצה צריך להיעדר ממקום עבודתו בכל שבוע למספר שעות וכתוצאה מכך אולי יפוטר מעבודתו העיקרית, או שיאלץ עקב עבודתו הציבורית התובענית להפסיק את עבודתו כחבר מועצה, זה מצב לא מקובל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

"בדקנו את המצב בארצות אחרות, בחלק ממדינות המערב חברי המועצה מקבלים שכר עבור עבודתם כולל הפרשות סוציאליות. בארצות אחרות לכל הפחות הם מקבלים החזרי הוצאות. רק אצלנו אנשים משקיעים ממרצם ומזמנם הפרטי, מפעילים את כל הוועדות הסטטוטוריות שבלעדיהן העיריה לא יכולה לזוז, עוזבים את מקום עבודתם ולא מקבלים אפילו החזר חניה. אני שמח שוועדת שרים לחקיקה הבינה את חשיבותו של חוק זה ויש בכוונתי לקדם אותו במהירות האפשרית".

כתיבת תגובה