בשורה לנהגים: בחנוכה ייפתח מקטע נוסף בכביש הרוחב 531

הכביש שיחבר את כביש שש במזרח ואת כביש החוף במערב, הולך ונשלם. החל מחנוכה ניתן יהיה לנסוע על המקטע שמחבר את נתיבי איילון במערב לצומת רעננה במזרח | צפו בסרטון

מקטע הכביש מקטע ממחלף שמריהו לרעננה דרום. מקור: אתר חברת 'נתיבי ישראל'

אם הכל יתנהל כשורה, כביש 531 ייפתח לתנועה לכל אורכו כבר בקיץ הקרוב. חמש שנים לאחר המועד המקורי… הכביש, אחד מכבישי הרוחב החשובים בישראל, אמור לחבר את כביש שש ממחלף חורשים במזרח עם נתיבי איילון וכביש החוף במערב. הכביש שאורכו המקסימאלי לא יעלה על 17 קילומטר, מחבר את כל כבישי האורך החוצים את השרון.

מטרתו העיקרית של הכביש היא להסיט את התנועה מתוך רחובות ערי השרון אל כביש מהיר שינקז אליו את התנועה הבינעירונית ממזרח למערב ולהיפך. כאמור, הכביש אמור היה להיפתח כבר ב-2012, אך עיכובים רבים מנעו את השלמתו כידוע ומקובל במקומותינו. מי שהייתה אמורה לסלול אותו הייתה חברת 'שפיר הנדסה' שזכתה במכרז לפני קרוב לעשור, אך הסתכסכה עם המדינה שהלאימה את הפרויקט וביצעה זאת באמצעות חברת 'נתיבי ישראל', הגלגול המודרני של מ.ע.צ.

למרות הכל יש לנו בשורה טובה עבור הנהגים. כבר בחנוכה הקרוב ייפתח מקטע נוסף בכביש ממערב למזרח. הנוסעים בנתיבי איילון יוכלו להמשיך עם הכביש מזרחה עד לכביש 4. כפי שצוין לעיל, בסופו של דבר אמורים נתיבי איילון להתארך צפונה עד שפיים ושם גם אמורה להיות נקודת המוצא של כביש 531 ממערב למזרח ונקודת המפגש שלו עם כביש 2 (כביש החוף).

אגב, לפני קצת פחות משנה פתחה נתיבי ישראל מקטע נוסף בכביש, ממזרח למערב. מצומת רעננה במזרח ועד דרך ירושלים המחברת בין רעננה והרצלייה במערב. עם זאת, בשלב הזה לא תתאפשר תנועה די סטרית בקטע הכביש החדש מהרצלייה/כפר שמריהו במערב לכיוון צומת רעננה שבמזרח. בנתיבי ישראל מתכוונים לפתוח כבר באביב הקרוב את הכביש לתנועה ממזרח למערב עד לצומת רעננה. השלמת הכביש לכל אורכו, תתרחש בקיץ הקרוב אם הכל יתנהל כשורה, כמובן.

כתיבת תגובה