גנבו דלק מצה"ל וישלמו מיליון שקל לקופת המדינה

בית משפט השלום בקריית גת הרשיע שלושה גנבי דלק והטיל עליהם עונשי מאסר וחובת תשלום של כמיליון שקל לקופת המדינה. הפרקליטות: ניאבק בכל הכלים להשיב למדינה סכומים שנגזלו ממנה ולבלום את העבריינות

מתדלקים | צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90

קדוש ברוך, קדוש אילן ומוריס ברבי התגנבו לבסיסי צה"ל וגנבו מהם מכשירי 'פזומט'. באמצעות המכשירים תדלקו בתחנות דלק שמכבדות את ההסדר עם צה"ל. את הדלק מכרו במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.

במילים אחרות, השלושה גנבו דלק מצה"ל. הם נתפסו והוגש נגדם כתב אישום. בית משפט השלום בקריית גת קיבל את  תביעת המדינה במלואה, הרשיע את העבריינים וחייב אותם לשלם לקופת המדינה סכום של כמעט מליון שקל בגין הנזק שגרמו.

בנוסף חייב אותם בית המשפט בהוצאות ובשכר טרחת עו"ד בסכום כולל של 30,000 שקל. התביעה הוגשה כתביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים לאחר שהנתבעים הודו והורשעו בגניבת דלק מהצבא. המדינה תבעה הן בעילה של גזל והן בעילה של עשיית עושר ולא במשפט.

בשנים האחרונות פועלת המדינה להגיש תביעות יזומות נגד עבריינים במטרה להשיב לקופה הציבורית סכומים שנגזלו ממנה. זאת, כחלק משינוי תפיסתי בתחום האזרחי, הדוגל בהפעלה של כלים מתחום המשפט האזרחי, בנוסף לכלים הפליליים, במטרה להילחם בתופעות עברייניות. בפרקליטות אומרים כי "עבודת הייזום של האכיפה האזרחית עומדת בבסיס האסטרטגיה האזרחית של הפרקליטות, מגמה זו נמשכת בכל העוצמה ותימשך ביתר שאת גם בעתיד". את המדינה ייצג בתביעה האזרחית עורך הדין לירון שי מפרקליטות מחוז הדרום.

כתיבת תגובה