דרמה • המחירים בביתר זינקו ב–5%; בבני ברק ב-4.5%

מי אמר שהמחירים יורדים? מסקירת נתוני רשות המיסים עולה כי מחירי הדירות בשלוש ערים חרדיות זינקו ברבעון הראשון למרות המיתון במכירות • יעקב ערבליך מ'סן-חן': "ירידות מחירים לוקחות זמן" • צפו בנתונים

בונים בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן | פלאש 90

זינוק במחירים בריכוזים החרדיים: קבוצת 'סן-חן' פרסמה סקירה מדגמית של מחירי הדירות בשלוש ערים חרדיות, בהן בני ברק, ביתר עלית ואלעד. הסקירה הסתמכה על נתוני רשות המיסים ומדגם מייצג של כחמישים עסקאות שנעשו בכל אחת מהערים הללו ברבעון הראשון של השנה.

מהסקירה עולה כי למרות הקיפאון שמתאר האוצר בהיקף העסקאות, קיפאון שהחל ברבעון האחרון של השנה הקודמת (2016), וההבטחה לירידת מחירים ניכרת בשנת 2017, דווקא בשלוש הערים החרדיות המרכזיות חל זינוק משמעותי במחירים.

בעיר בני ברק זינקו המחירים ב-4.5 אחוזים, כשמחירה של דירת ארבעה חדרים עומד כיום על 1,764,000 שקלים בממוצע. בעיר אלעד המחירים זינקו ב-4.3 אחוזים בין הרבעון האחרון של 2016 לרבעון הראשון של 2017, כשמחירה של דירת ארבעה חדרים עומד כיום על ממוצע של כ-1,410,000 שקלים. בביתר עלית חלה עליית המחירים הדרמטית ביותר, עם זינוק של חמישה אחוזים במחיר, כשמחירה של דירת ארבעה חדרים עומד כיום על 1,528,000 שקלים בממוצע.

למרות התוצאות, מעריך יעקב ערבליך, מנהל קבוצת סן חן, כי עליית המחירים תתמתן בעתיד הקרוב. "ירידות מחירים לוקחות זמן", אומר ערבליך ומוסיף: "אני מעריך שבקרוב נראה התמתנות בעליות המחירים, בעיקר באזורי הפריפריה. במרכז הביקושים עדיין קשיחים, ולכן ייתכן שהמחירים ימשיכו לעלות".

הסקירה של קבוצת סן חן מתפרסמת לקראת מדד הנדל"ן החרדי הרבעוני המלא אותו מוציאה הקבוצה מדי רבעון. המדד המלא מסתמך על כ-400 עסקאות שנערכו ב-12 הערים החרדיות בישראל. "עם קליטת הנתונים הארציים, ייתכן ונראה מגמת מחירים שונה, שלא תתאפיין בזינוק משמעותי במחירים בכל הערים", אומר ערבליך. "ברבעון האחרון של 2016 ראינו התמתנות יחסית, והיו אזורים שרשמו עליות מחירים מזעריות, וייתכן שמגמה זו תמשיך".

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, מסר בתגובה: "הנתונים מוכיחים שוב את מצוקת הדיור החמורה ממנה סובל לצערנו המגזר החרדי. הפתרון נמצא ומעשי, אם כל הגופים הממשלתיים ירתמו לעניין. לאלעד, הממוקמת במקום האטרקטיבי ביותר עבור המגזר החרדי, עתודות בניה של כ-20 אלף יחידות דיור. זהו נתון משמעותי אליו כבר נחשפו כל מובילי פתרונות הדיור. כל מה שצריך הוא רק לשנס מותניים ולהפשיר את השטחים במהירות. עיכוב הבניה רק יוסיף לעליית המחירים שכבר מזמן לא משקפים את העלות האופטימלית של הדיור בישראל"

3 תגובות ל: "דרמה • המחירים בביתר זינקו ב–5%; בבני ברק ב-4.5%"

  1. איפה הדרמה?
    למה כל כותרת שניה באתרים חרדים מתחילה במילה "דרמה"?
    לא הגיע הזמן שהתקשורת החרדית תתבגר כבר ?
    נא להיות מקצועים יותר ופחות ילדותיים

  2. גם אני מצטרף לקודמי לא דרמה ולא נעליים
    ב. מנהל סן חן הוא הרב ברוך ערבליך ולא יעקב
    ג. מהיכרות עמוקה בבני ברק לפחות הנתונים ישנים מתחילת 2016 נכון לעכשיו העליה היא רק בדירות הקטנות 3-4 חדרים הדירות הגדולות נעצרו ומתחילים כבר לראות ירידת מחירים מתונה זה מתחיל בדירות הישנות או הפחות טובות ומחלחל כבר למרכז זיכרון מאיר

  3. מעדות אישית, דירה בבני ברק באזורים הפחות מבוקשים במרכז בני ברק, דירות ישנות 3 חדרים עם מרפסת סגורה, נמכרות במחיר שמעל ה1.700.000, דירות ומה שקורה במתחם לובינסקי ג"כ ידוע לכל העוסקים בתחום.
    כמו כן הקושי שבקבלת משכנתא הוא ג"כ לא סוד…
    אז כל הדיבורים על ירידה במחירים, ועל מחיר למשתכן וכו', הוא זריית חול בעיני הציבור. והדברים ידועים.

כתיבת תגובה