הבלניות של ירושלים תקבלנה תוספת "כפיים" לשכרן

הבלניות שהועסקו עד לאחרונה בתנאים של עובדי קבלן, נקלטו להעסקה ישירה כחלק מיישום ההסכמות בין האוצר וההסתדרות שנועדו לצמצם דפוסי העסקה פוגעניים. הן תקבלנה גם תוספת של עשרה אחוזים לשכרן

מקווה בירושלים. צילום: אורי לנץ | פלאש 90

כ-150 בלניות בירושלים הועברו להעסקה ישירה בתקן קבוע במועצה הדתית בעיר. עד לאחרונה הועסקו הבלניות בתנאים של עובדי קבלן. הפעילות המשותפת של האוצר וההסתדרות לצמצום מספר עובדי הקבלן, השפיעה גם במקרה הזה והפכה את העובדות לעובדות מן המניין.

בהסתדרות אמרו כי מדובר בצעד חשוב בהגנה על זכות העובדות להתקיים בכבוד. "ציבור הבלניות עושה מלאכת קודש ונאלץ במקרים רבים להסתפק בתגמול שאינו הולם. מהלך זה מגלם בתוכו את הערכים החברתיים שעליהם קמה ישראל ואנו נמשיך לפעול ביתר שאת לצמצום הפערים ולחיזוק הביטחון התעסוקתי של העובדים", אמר יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

מעברן של העובדות לדרוג דרגה וקליטתן כעובדות מן המניין תביא לכך שהן תיהנינה משיפור משמעותי בשכרן ובתנאי עבודתן. בנוסף לתוספות השכר המגיעות לעובדים בשירות המדינה, הבלניות יקבלו גם תוספת "כפיים" בגובה עשרה אחוזים משכרן. זאת בהמשך להסכם המסגרת במגזר הציבורי, עליו חתמו שר האוצר חה"כ משה כחלון (כולנו) וניסנקורן. הן מצטרפות לאלפי עובדים שכבר נקלטו להעסקה ישירה בשירות הציבורי.

כתיבת תגובה