ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי חדש במפעל פניציה שבירוחם

מאות עובדי מפעל הזכוכית הוותיק הנמצא בבעלות משפחת מנדל מאוהיו, ייהנו ממענק חתימה של אלפי שקלים, תוספת שכר של שישה אחוזים, הגדלת ההפרשות לקרן ההשתלמות, קצבת ביגוד מוגדלת ושורה של הטבות נוספות

מפעל זכוכית (אילוסטרציה). צילום: Mikheyev Viktor | שטארסטוק

ההסתדרות והנהלת חברת 'פניציה' שבירוחם, חתמו היום (ה) על הסכם שכר חדש במפעל הזכוכית הוותיק. פניציה נוסד בחיפה בשנת תרצ"ד. בשנת תשכ"ח הועתק המפעל לירוחם. כיום עובדים במפעל כ-240 עובדים והוא נחשב לאחד ממקורות הפרנסה הגדולים של תושבי ירוחם ודימונה. כיום נמצא המפעל בבעלותה של משפחת מנדל מקליבלנד, אוהיו.

במסגרת ההסכם שנחתם עם העובדים ותוקפו עד לסוף שנת 2018, נקבעו תוספות שכר של שלושה אחוזים לכל שנה מההסכם; מענק חתימה של 6,000 שקל לעובדים הוותיקים, 5,000 שקל לעובדים בוותק של שלוש שנים ו-4,500 שקל לעובדים עם ותק של שנה ומעלה. עובדים בעלי וותק של שלושה חודשים יזכו למענק של 2,000 שקל בלבד.

עוד נקבע בהסכם כי תקופת הניסיון בחברה תקוצר מחמש שנים לשלוש שנים, וכי ההפרשות לקרן ההשתלמות יוגדלו ל-10% עבור כלל עובדי החברה. בנוסף, תעביר הנהלת החברה מדי שנה לקופת וועד העובדים סכום של חמישים אלף שקל, ותגדיל את תקציב הרווחה שמוקצה לכל עובד.

עוד שופר סעיף הביגוד ונקבע כי מזכירות ופקידים ייהנו אף הם מתקציב ביגוד. ההנהלה גם תשתתף בסבסוד רכישת משקפי ראיה לעובדים. במקביל לתנאי העובדים, שופר משמעותית המענק לעובדים הפורשים.

מוועד העובדים נמסר: "ההסכם הוא תוצאה של שילוב כוחות בין הוועד להסתדרות במרחב. אנו שמחים על כך שנחתם הסכם ברוח טובה, שמביא בשורה חיובית לעובדים המסורים של פניציה-ירוחם. תודה להנהלת המפעל שידעה להעריך את ההון האנושי ומבינה שההסכם שנחתם מחזק לא רק את העובדים אלא את המפעל עצמו".

כתיבת תגובה