היפוך מגמה? הפקדות נטו בסך 600 מיליון שקל בענף הנאמנות

מנתוני בנק ישראל לרבעון השלישי של השנה עולה כי לראשונה מזה למעלה משנה, רושמות קרנות הנאמנות גיוס נטו (בניכוי פדיונות) של כ-600 מיליון שקל. הקרנות השקליות והכספיות ממשיכות לדמם

נמשכת מגמת הפדיונות בקרנות השקליות. אילוסטרציה: Anton Watman | שאטרסטוק

כבר התרגלנו לקרוא פעם אחר פעם על פדיונות בקרנות הנאמנות. כמעט מידי חודש בשנה האחרונה, יכולנו לראות כיצד היקף הנכסים המנוהלים בענף הקרנות הולך ומצטמצם. אבל מנתונים שפרסם בנק ישראל הבוקר (א) עולה כי ברבעון השלישי של השנה התהפכה המגמה.

אם כי, חייבים לומר, הנתונים עדיין לא מחמיאים לענף הנאמנות בכללו. משום שעדיין, בשל הריבית האפסית, הקרנות הכספיות והשקליות ממשיכות לדמם. להלן הנתונים:

היקף התיק המנוהל באמצעות קרנות נאמנות עמד בסוף ספטמבר על כ-216.6 מיליארדי שקל, שהם כ-6.4% מסך תיק הנכסים של הציבור. ברבעון השלישי של השנה, בניגוד למגמה שהחלה יותר משנה קודם לכן, נרשמו הפקדות נטו בהיקף של כ-600 מיליון שקל.

התפלגות הקרנות מעלה כי ההנפקות נטו ברבעון השלישי התרכזו בנכסי אג"ח כללי בארץ (2.3 מיליארד); אג"ח קונצרני בארץ (1.5 מיליארדים); מניות בארץ ובחו"ל (1.1 מיליארדים). מאידך, כאמור, נרשמו בקרנות הכספיות פדיונות נטו בסך 2.3 מיליארד שקל. ירידה של 10.6% בהיקף הנכסים בקרנות אלו. פדיונות נרשמו גם בקרנות האג"ח השקליות. מקרנות אלו נפדו ברבעון השלישי 2.1 מיליארד. ירידה של 8.4%.

כתיבת תגובה