הכלכלן הראשי תולה את הירידה בייצוא הטכנולוגי ב'אינטל'

בסקירה השבועית של הכלכלן הראשי במשרד האוצר ניתן למצוא הסבר לירידה החדה בייצוא רכיבים אלקטרוניים – השדרוג של מפעל 'אינטל' שהשפיע על היקף הייצוא הטכנולוגי מישראל. אפשר להיות אופטימיים?

ייצוא. מכולות בנמל. צילום : Moshe Shai / פלאש 90

בסקירה השבועית של הכלכלן הראשי במשרד האוצר שפורסמה אתמול, שפורסמה אתמול (ג), ישנו הסבר לחולשת ייצוא ענפי הטכנולוגיה העילית והתרופות בחודשים האחרונים. בסקירה נכתב כי נתוני יצוא הסחורות מצביעים על הרעה בחודשים הראשונים של 2016. אולם מסתמן כי האטה זו נובעת ממספר גורמים מיקרו-כלכליים בענפים המהווים את חלק הארי של היצוא התעשייתי: הירידה במחירי הסחורות בעולם, המשפיעה לרעה על יצוא ענפי הכימיקלים; שדרוג מפעל אינטל, המשפיע לרעה על יצוא ענף הרכיבים האלקטרוניים והתנודתיות המתמשכת ביצוא ענפי התרופות.

"היקף היצוא התעשייתי ללא הענפים המשפיעים (וללא יהלומים מעובדים) נותר בארבעת החודשים הראשונים של 2016 ללא שינוי משמעותי בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2015", נכתב בסקירה. עוד נכתב שם כי "נתוני היצוא לפי מדינות מראים כי הירידה ביצוא התרופות לבריטניה וביצוא הכימיקלים לטורקיה מסבירות חלק משמעותי מהירידה ביצוא הסחורות". במילים אחרות, לא מדובר במגמה, אלא בירידה זמנית שיש לה הסברים למכביר.

רוצים לדעת עוד על הייצוא הישראלי בחודשים האחרונים? לחצו כאן.

גם ההייטק מתרסק. צניחה של 28% בייצוא הטכנולוגי הישראלי

מתחילת השנה נרשמה ירידה דרמטית בייצוא הישראלי

 

כתיבת תגובה