הכנסיות בירושלים חייבות לעירייה כ-540 מיליון שקל

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, תוהה לנוכח הנתון הזה, מדוע בחרה העירייה להעמיק את הגבייה ולהטיל עיקולים על משפחות שחייבות אגרת חינוך, בעודה מסרבת להעלות את שכרם של מאבטחי מוסדות החינוך

אריה קינג באחת מוועדות הכנסת. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

אריה קינג, מחזיק תיק הביטחון בעיריית ירושלים מתקשה לשתוק. קינג, חבר בקואליציה שלא עושה חשבון לראש העיר ואומר את מה שעל לבו, טוען כי העירייה נוקטת במדיניות של איפה ואיפה. עתה, בערב ראש השנה, הוא אומר:

"אני לא יכול להיכנס ליום הדין בידיעה שבישיבת הנהלת העיר לפני עשרה ימים, קיבלנו דיווח על החלטה "להעמיק גבייה" בקרב כ-15 אלף בתי אב שחייבים לעירייה סכום אדיר של עשרים מיליון שקל בשל אי תשלום 'אגרת חינוך'.

אבל באותה ישיבה בדיוק דווח לנו על מספר גורמים שחייבים לעירייה סכומים "זעומים", בקרב החייבים האלה העירייה לא מעמיקה את הגבייה. מדובר בבתי מלון ועסקים שחייבים מאות מיליוני שקלים. הכנסיות בעיר חייבות לעירייה 538 מיליון שקל. הריבית השנתית על החוב הזה עומדת על 20 מיליון שקל.

אבל העירייה הענייה מעמיקה את הגבייה בקרב משפחות שחייבות לה 65 שקל או 650 שקל ומטילה עיקולים על חשבונותיהם של אנשים שבקושי מצליחים לגמור את החודש. אני לא יכול להיכנס ליום הדין בידיעה שזו המציאות".

את הדברים כתב קינג בקבוצת הוואטס-אפ 'המטבחון הזירה המקומית'. אבל בשולי הדברים מתברר כי המצב חמור בהרבה. מאבטחי מוסדות החינוך בעיר משתכרים 25 שקלים לשעה בלבד. בערים אחרות העירייה מוסיפה על תקציב האבטחה שלמשרד החינוך בין שקל לשלושה שקלים לשעה. אבל, עיריית ירושלים לא עושה זאת.

זו הסיבה שההסתדרות תמכה לאחרונה בהחלטת מאבטחי מוסדות החינוך בירושלים לשבות מיד אחרי ראש השנה. בחודשים האחרונים סוכם בין ההסתדרות, המאבטחים והעירייה לפעול מול הממשלה, על מנת שזו תחריג את תקציב הביטחון למוסדות החינוך בעיר עקב ריבוי הפיגועים ולנוכח תוספת השכר שניתנת לשוטרים המשרתים בעיר. המו"מ מול הממשלה כשל והמאבטחים החליטו שהגיע הזמן לממש את נשק השביתה.

אלא שהעירייה מיהרה לרוץ לבית המשפט והוציאה צו מניעה זמני (ראו בסוף הידיעה) נגד המאבטחים, האוסר עליהם לשבת "עד למתן החלטה אחרת". בעניין הזה אומר קינג כי ייתכן שמאבטחים רבים יבחרו להתפטר. שכן יש להם בירושלים עצמה לא מעט הזדמנויות עבודה משתלמות יותר.

"יש ביקוש למאבטחים בירושלים", אומר קינג ומוסיף: "מאבטחים בקניונים, במשרדי הממשלה ובמקומות אחרים, לא מסתפקים ב-25 שקלים ו-80 אגורות לשעה ויש בהם גם כאלה שמקבלים 30 ו-35 שקל לשעה. כממונה על תיק הביטחון, אני לא מבין מדוע העירייה לא מוסיפה כמה שקלים לכל מאבטח ופותרת את הבעיה".

מבדיקה שערכנו התברר כי קיים מחסור של יותר ממאה מאבטחים במוסדות החינוך בעיר. "זה פשוט מאוד. המאבטחים מעדיפים לעבוד בערים אחרות או במקומות עבודה אחרים בעיר, כי הם מקבלים יותר כסף", מסביר קינג.

כך או כך, מוזרה העובדה שהעירייה בחרה להטיל עיקולים על תושבים שחייבים אגרת חינוך, בעוד היא מתעקשת לאלץ את המאבטחים במוסדות החינוך לעבוד בשכר נמוך באמצעות בית המשפט.

בהכנת הכתבה השתתף פישל רוזנפלד

IMG-20160929-WA0170

כתיבת תגובה