המשטרה נערכת למזג-האוויר החורפי וקוראת לנהוג בזהירות

מוקד אגף התנועה של המשטרה ערוך לקראת המיני-סופה החורפית הקצרה, שתחל בצהריים ותסתיים בשבת. המוקד יפרסם כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים

המשטרה נערכת לשיטפונות. צילום: קובי מרקוביץ | פלאש 90

במשטרת ישראל נערכים לקראת הימים הבאים בהם על פי הערכת השירות המטאורולוגי יפקוד את ישראל מזג אוויר חורפי שיכלול גשמי ברכה רבים. על-פי ההערכות, כמות המשקעים ב-48 השעות הקרובות יגיעו, בחלק מהמקומות, לכמות המשקעים של חודש נובמבר כולו. בנוסף, ינשבו רוחות עזות, יש צפי להצפות בנחלים המועדים בדרום ושלג ירדו בחרמון.

כוחות המשטרה במחוזות השונים החלו בהערכות מקיפה על מנת לסייע לתושבי המדינה בכל מקרה בו הם יתקלו בקושי כלשהו.

במשטרה מציינים כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ כתוצאה משיטפונות, קריסת עצים ופגיעה בתשתיות ברחבי הערים.

הערכות המשטרה כוללת הכנת כוחות מתוגברים שיגיעו לצמתי דרכים בהם הם ידרשו כתוצאה מפגעי מזג האוויר, ותגבור משמעותי של מוקדי -100 ומוקד 110 והערכות מצב בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים: רשויות מקומיות, כיבוי האש וההצלה, מגן דוד אדום, חברת חשמל ואחרים וזאת כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר.

כמו-כן משמרות השוטרים יועבו בכוח אדם, ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ יערכו וישמשו ככוח כוננות לאירועים. להזכיר: מוקד 100 הינו לשיחות חרום, מוקד 110 לשיחות הכוונה ומיידע שאינו חרום.

במשטרה אומרים כי במקרה בו יהיו עומסי תנועה כבדים ברחבי הארץ, מומלץ לנהגים שאינם חייבים להגיע לאזור מסוים ברכבם לא להגיע בהם, אלא להשתמש בתחבורה ציבורית. ציבור הנהגים נקרא להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה.

מניסיון העבר, המשטרה קוראת לכלל הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

כתיבת תגובה