הפקחים גילו כסף במיכלים, אך בקופה כלל לא נרשמו הכנסות

במסגרת פעילות אכיפה שערכו פקחי רשות המיסים במזרח ירושלים, נרשמו הפרות סדר. בעלי עסקים נמלטו מחנויותיהם ובחלק מהמקרים הותירו אותן פתוחות ללא השגחה. שני תיקים הועברו לפרקליטות להמשך טיפול

הפרות סדר בירושלים. (ארכיון). צילום: נתי שוחט | פלאש 90

המהומות בנגב ורציחתו של שוטר במהלך פעולת אכיפה להריסת בתים בלתי חוקיים, השכיחו מאיתנו את פעילותם של חוקרי מס ההכנסה בתחילת השבוע במזרח ירושלים. במסגרת פעילות ביקורת שגרתית שנערכה בשיתוף פעולה עם מרחב דוד של משטרת הבירה, נתקלו חוקרי מס הכנסה בהתנגדות לאומנית טיפוסית.

עם כניסת הכוחות לאזור סגרו בעלי עסקים רבים את עסקיהם או ברחו, כשהם משאירים חנויות פתוחות. באזור התרכזו סקרנים ונערים, שהחלו לקרוא קריאות כנגד הכוחות וניסו להפריע למהלך הפעילות. כוחות המשטרה פיזרו את ההתקהלות.

במסגרת הפעילות בוצעה, בין היתר, ביקורת בעסק למכירת כריכים, בו גילו הפקחים כי אין כלל קופה רושמת במקום שלא לדבר על ספרי חשבונות. לדברי הבעלים, הוא פתח את העסק לפני כחודש. רק לאחר שנלקח לחקירה הודה האיש כי העסק פתוח כבר קרוב לארבע שנים וכי בעבר מכר בו בגדים. ברשות המיסים אמרו כי תיקו יועבר לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום בגין אי הודעה על פתיחת עסק ואי ניהול ספרים.

בעסק למכירת דברי מתיקה ופלאפל גילו הפקחים שני מיכלים בהם היו כשמונת אלפים שקלים, אולם בקופת העסק לא נרשמו הכנסות כלל. לדברי בעל העסק, בנו עבד במקום והוא אינו יודע להפעיל קופה. בעל העסק נלקח לחקירה. גם כאן הוחלט עם סיום החקירה כי התיק יועבר לפרקליטות להמשך טיפול.

כתיבת תגובה