הפריפריה גם במרכז הארץ, הורחבו סמכויות שר הפריפריה

שכונות בתל-אביב, לוד, חולון ואפילו ירושלים, ייכללו תחת סמכות משרד הפריפריה בראשו עומד השר אריה דרעי ויזכו להטבות כמו יישובים בנגב ובגליל. דרעי: "יש יישובים ושכונות מצוקה גם במרכז הארץ"

הפריפריה מתרחבת ,לוד צילום: Michal Fattal , פלאש 90

אתמול (א) אישרה הממשלה את הרחבת סמכויותיו של שר הפריפריה, חה"כ אריה דרעי (שס). החלטת הממשלה מעניקה למשרד הפריפריה סמכויות נוספות ומכלילה תחת תחום אחריותו גם ישובים ושכונות נוספות למרות שאלו אינן ממוקמות בנגב או בגליל.

ההחלטה קובעת כי כל הרשויות המקומיות המשתייכות לרמה החברתית-כלכלית בדירוג 1 עד 4 יוגדרו כמשתייכות לפריפריה החברתית, ללא תלות במיקומן הגיאוגראפי. בהחלטה נכתב כי "אזורים ושכונות ברשויות המקומיות המדורגים במדד חברתי כלכלי של האזורים לפי דירוג הלמ"ס באזורים 1-8 יוגדרו כפריפריה חברתית ויוכנסו לטיפול המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

"מעתה יכללו השכונות והיישובים שתחת המשרד לא רק על פי פרויקט שיקום שכונות שנוצר מזמן וחלקו אינו רלוונטי, אלא על פי מדד דירוג הלמ"ס שנעשה בשנת 2008. כך יתאפשר לתת מענה רחב יותר לשכונות חדשות הזקוקות לסיוע המשרד".

דרעי אמר לאחר ישיבת הממשלה שאישרה את ההחלטה, כי זו "החלטה חשובה שתאפשר למשרדי לטפל בשכונות מצוקה וביישובים במצב סוציו-אקונומי נמוך הזקוקים לסיוע אך לא נמצאים בנגב ובגליל. יש יישובים ושכונות מצוקה גם במרכז הארץ, כמו בדרום תל-אביב, לוד, בת ים וחולון שזקוקות לסיוע, ואנחנו נסייע להם ככל יכולתנו. הפריפריה החברתית במרכז הארץ, בירושלים, ביישובים ערביים, דרוזים וחרדים ובאזורים נוספים תזכה כעת להטבות וסיוע, בדיוק כמו שאנו נותנים ליישובים בנגב ובגליל".

 

כתיבת תגובה