הצעת חוק: הטבות מס לחברות יותנה בהתחייבות לתעסוקה

בעקבות הפיטורים בחברת טבע, הגיש ח"כ עופר שלח (יש עתיד) הצעת חוק להתנות את הטבות מס לחברות הגדולות בהתחייבות לגבי תעסוקה והשקעה

ח"כ עופר שלח (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)

הצעת חוק שהגיש ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד, בעקבות הפיטורים ההמוניים בחברת טבע, מבקשת ליישם את מסקנות הוועדה בראשות מנכ"לית האוצר לשעבר, יעל אנדורן. הצעת החוק משנה את חוק עידוד השקעות הון, כך שמספר קטן של חברות ענק, שמקבלות את עיקר ההטבות מהמדינה, יחויבו לעמוד בקריטריונים של תעסוקה וצמיחה לאורך זמן, כדי להמשיך ולקבל כספים מהמדינה.

ח״כ שלח: ״המצב הנוכחי, שבו המדינה מעניקה לחברה כמו ״טבע״ כ-20 מיליארד שקלים בהטבות מס, וטבע אינה מחוייבת אפילו לשמור על עובדיה או להמשיך לפעול בישראל, הוא בלתי נסבל. המדינה מעניקה הטבות לחברות כדי שיהיו בישראל תעסוקה וצמיחה. המקרה של טבע מוכיח שהמודל הנוכחי פשוט לא עובד״.

ח״כ שלח ביקר בחריפות את התחמקותו של שר האוצר מטיפול במשבר. לדבריו, ״כחלון הוא השר של ״יש לי״: כשיש עודף בקופה, הוא מזדרז לכנס עיתונאים, לחייך למצלמות, ולפזר הטבות שאפשר לכנס תחת הכותרת ״נטו כחלון״ ולהעלות על שלטי חוצות. אבל כשיש משהו לא נעים, מתווה גז לא פופולארי או אלפי עובדים שהולכים הביתה, זה ״כחלון יוק״. השר נעלם, מישהו אחר יטפל, ומשלטי החוצות לא נשאר אפילו החיוך״.

כתיבת תגובה