הצרות של 'סמסונג', המשטרה פשטה על מטה החברה בסיאול

במסגרת חקירת פרשת שחיתות חסרת תקדים בדרום קוריאה פשטו חוקרי המשטרה על משרדי חברת הענק בפעם השנייה מתחילת החודש. במקביל פשטו החוקרים על משרדי קרן הפנסיה הגדולה ביותר במדינה

סמסונג. דרום קוריאה. צילום: Chokchai Suksatavonraphan | שטארסטוק

שחיתות בקוריאה: זו הפעם השנייה מתחילת החודש שחוקרי משטרת דרום קוריאה "מבקרים" בהפתעה במשרדי חברת הענק 'סמסונג'. זאת בעקבות חשדות לשחיתות.

הפעם פשטו החוקרים גם על משרדי חברת הפנסיה הגדולה במדינה – NPS, שהיא אגב גם קרן הפנסיה השלישית בגודלה בעולם. החשד הוא כי בכירי החברות שיתפו פעולה במיזוג יחידת ההנדסה של סמסונג עם חברת 'צ'ייל' משיקולים לא עניינים. מדובר במיזוג ששוויו עומד על יותר משמונה מיליארד דולר.

החוקרים חושדים כי בפרשה זו מעורבים גם פוליטיקאים בכירים במדינה. החשד המרכזי הוא כי יועצת בכירה של נשיאת המדינה "מכרה" לחברות קשרים עם הנשיאה בתמורה למיליוני דולרים. כך בין היתר, כספים שהוקצו על ידי סמסונג עבור חסות ותמיכה בקבוצת מרוצי הסוסים הלאומית להכנות לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020, הגיעו בדרך כלשהי לידיה של היועצת.

זו פרשת השחיתות הגדולה ביותר שנחשפה אי פעם בדרום קוריאה וסמסונג לא לבד. יחד איתה נחקרות חברות קוריאניות מובילות כגון 'אל ג'י' ואחרות. כאמור, הבוקר (ד) פשטו חוקרי המשטרה על משרדי סמסונג בפעם השנייה מתחילת החודש.

נזכיר כי סמסונג סובלת בשנה האחרונה מזעזועים שמאיימים על הכנסותיה ויציבותה. רק לאחרונה קראה החברה לריקול למכשירי הנוט 7 שלה שרבים מהם התלקחו או התפוצצו בפתאומיות. החברה דיווחה לפני זמן קצר כי השלימה את החלפתם של יותר מ-85% מהמכשירים שנמכרו בצפון אמריקה, אבל הדבר לא שינה את תדמיתה השלילית.

כתיבת תגובה