הקבוצות המעוניינות ברכישת 'גולן טלקום' עשויות להתמזג

קבוצתו של גיל שרון, מנכ"ל 'פלאפון' לשעבר מעוניינת לשתף פעולה עם קבוצת 'אקספון' של חזי בצלאל. שתי הקבוצות רוצות להניח את ידן על מאות אלפי המנויים של חברת הסלולר הרביעית בגודלה בישראל

חיפה. אילוסטרציה: ChameleonsEye | שאטרסטוק

מיכאל גולן מעוניין להיפטר מ'גולן טלקום' בהקדם, ויש מי שמעוניין לרכוש ממנו את החברה. הבעיה המרכזית היא החוב הגדול לסלקום שהחברה סוחבת על גבה שעולה על מיליארד שקל, כמו גם הקנס שהטיל עליה משרד התקשורת.

שתי קבוצות מעוניינות להניח את ידן על החברה: 'אקספון' של חזי בצלאל וקבוצת משקיעים בראשה עומד גיל שרון שהיה בעבר המנכ"ל של 'פלאפון'. שתי הקבוצות מנהלות ביניהן מו"מ לשיתוף פעולה ברכישת החברה, כרגע ללא התקדמות ממשית.

שיתוף הפעולה בין השתיים עשוי להאיץ את ביצוע העסקה ולהקל משמעותית על הרוכשים את ההתמודדות עם החוב הגדול של החברה. בשוק התקשורת אומרים כי מחירה של גולן בסיטואציה הנוכחית אינו עולה על 200-300 מיליון שקל, וזה גם היקף הסכום שמוכנה הקבוצה של גיל שרון לשלם.

אלא ששיתוף פעולה עם קבוצת התקשורת של בצלאל – אקספון – יכולה לחסוך לבעלי החברה החדשה את הצורף בהסכם שיתוף הרשתות ברשת סלקום. שכן בצלאל חתם עם האחרונה על הסכם כזה לפני כשנה. אקספון שנרכשה על ידי בצלאל לפני שש שנים, זכה בשנה הקודמת במכרז של משרד התקשורת על תדרי הדור הרביעי.

כאמור, המגעים בין שתי הקבוצות עדיין תקועים. אך במקביל, שתיהן מעוניינות להניח את ידן על מאות אלפי המנויים של גולן במטרה להפוך לקבוצת תקשורת משמעותית בישראל. לאקספון שירותי תקשורת בינלאומית ושירותי אינטרנט. לגיל שרון ניסיון רב שנים בענף התקשורת ורצון לחזור ולהוביל מהלך בשוק.

כתיבת תגובה