הרשויות המקומיות התעכבו ותעריף הגז הטבעי יתייקר בכ-40%

רשות הגז הודיעה כי תעלה את תעריף הגז הטבעי למפעלים בשל עיכובים ומחדלים בפריסת צנרת ההולכה בדרום הארץ. הרשות מאשימה את הרשויות המקומיות וועדות התכנון המקומיות באי עמידה בדרישות החוק והתקנות

צנרת הולכת הגז הטבעי. צילום: Visionsi | שטארסטוק

מסמך שפרסמה רשות הגז במשרד האנרגיה, מצביע על כשלים רבים בפריסת מערכת ההולכה לגז הטבעי בישראל, בעיקר בדרום הארץ. כפועל יוצא ייקרה הרשות את תעריף ההולכה ב-2 אגורות למטר מעוקב. בהתאחדות התעשיינים טוענים כי ייקור המחיר, עשוי להעלות את הוצאות האנרגיה של המפעלים שיתחברו לגז הטבעי בשיעור שנע בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה.

את הסיבה לייקור המחיר תולה רשות הגז בשורה של מחדלים וכשלים של הרשויות המקומיות בדרום הארץ. במסמך נכתב כי הרשויות המקומיות וועדות התכנון לא עמדו בדרישות החוק והתקנות, מה שהביא לעיכוב פריסת צנרת ההולכה ובמילא לייקור התעריפים.

לכאורה מדובר בשתי אגורות בלבד, אך זו העלאת מחיר של יותר קרוב לארבעים אחוזים שתגלגל בסופו של דבר לכיסי הצרכנים, והיא עשויה לגרום למפעלים שלא הכינו תשתית לגז הטבעי, לוותר על הרעיון. שכן כל היתרון של הגז הטבעי נובע ממחירו הנמוך. עדכון תעריפים נוסף יתקיים רק בעוד חמש שנים. השאלה הרלוונטית היא בתוך כמה זמן יחוברו המפעלים לצנרת ההולכה וכמה מתוך מפעלי התעשייה יבחרו לעשות זאת כאשר הממשלה היא זו שמייקרת את הגז הטבעי.

כתיבת תגובה