השכר הגבוה בענף: עובדי 'סופרבוס' בבית-שמש ירוויחו 44 ₪ בשעה

עובדי חברת התחבורה הציבורית 'סופרבוס' חתמו על הסדר קיבוצי ראשון שבמסגרתו יובטחו תוספות שכר לכל עובדי החברה. לראשונה: מנגנון של קנסות ובונוסים בגין איכות העבודה.

תחבורה ציבורית | צילום אילוסטרציה: באדיבות המצלם.

עובדי חברת התחבורה הציבורית 'סופרבוס' המאוגדים ב'כוח לעובדים' חתמו על הסכם קיבוצי ראשון עם הנהלת החברה – אחרי שנה של משא-ומתן ובתיווך הממונה על יחסי העבודה במחוז ירושלים של משרד הכלכלה עו"ד מירב הלוי.

בחברה מועסקים כ-800 עובדים מהם 730 נהגי תחבורה ציבורית.

בין הישגיו הבולטים של ההסכם: מתן קרן ההשתלמות הגבוהה בענף התחבורה הציבורית; עליה בשכר על עבודה בחג, שבת, מוצאי חג ושבת, ועל עבודה בשעות מפוצלות – כאשר עבודה בימי שישי תחשב כעבודה בשעות נוספות, כבר מהשעה הראשונה.

המרוויחים הגדולים מבחינת שכר הם הנהגים באשכול בית-שמש, שיקבלו מענק מיוחד של 5 שקלים לשעת עבודה אשר יעלה את שכר העבודה השעתי שלהם ל-44 ש״ח. לטענת החברה, מדובר ב"שכר הגבוה בענף".

הישג נוסף הוא מנגנון המבטיח ביטחון תעסוקתי מלא לכלל העובדים ותקנון משמעת ייחודי המאפשר לכל הנהגים לצבור עד 468 ש"ח נוספים בחודש על נהיגה תקינה והענות לבקשות בסידור העבודה. מי שיזלזל באיכות העבודה עשוי לקבל קנסות.

יושב-ראש 'סופרבוס', אלי בליליוס, אמר: "ההסכם הזה הוא מיוחד במינו בתחום התחבורה הציבורית בישראל, הן בשל העובדה שהוא משקף העלאה בשכר נהגי החברה לשכר השעתי הגבוה בענף, והן משום שלראשונה, הוא משלב בתוכו מנגנון של קנסות ובונוסים בגין איכות עבודתו של הנהג, דבר שללא ספק יסייע לנו להעלות את רמת השירות לנוסעים ולהעניק להם חוויית נסיעה טובה ובטוחה".

כתיבת תגובה