השליטה בכלל ביטוח. מי ניצח בסוף, אלשטיין או סלינגר?

דבר אחד ברור, בנק מזרחי-טפחות הוא המנצח בשלב הזה. הבנק יממן לפעילים בשוק ההון רכישת כ-5% אחוזים ממניות כלל שבידי אי.די.בי וירוויח במידה ושערן יעלה. בית המשפט אישר את מתווה העסקה

אלשטיין. צילום: פלאש 90

המפקחת על שוק ההון, ביטוח ופנסיה במשרד האוצר, דורית סלינגר, ניהלה בשנה האחרונה מאבק מתוקשר באיש העסקים החרדי אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, מי שמחזיקה בגרעין שליטה בחברת הביטוח 'כלל ביטוח'. סלינגר דרשה ממנו למכור את האחזקה בחברת הביטוח ואף איימה כי אם לא יעשה זאת בעצמו, יהיה מי שיעשה זאת עבורו.

סלינגר אף הורתה לנאמן, עורך הדין משה טרי שמחזיק במניותיה של אי.די.בי בכלל ביטוח, להתחיל ולמכור "חבילות מניות" של חמישה אחוזים לציבור בבורסה. אלשטיין פנה לבית המשפט במטרה לעצור את המהלך אבל הדבר לא עזר לו ובית המשפט קיבל את עמדתה של המפקחת והורה לנאמן להיענות לדרישתה.

אך בסופו של דבר ויתר אלשטיין על יוקרתו והחל למכור בעצמו את המניות ואף קיבל את אישורו של בית המשפט לעסקה ראשונה בה ימכור 4.99% ממניות כלל שבידי אי.די.בי לצד שלישי. על פי דיווח ב'כלכליסט' הצד השלישי הוא למעשה פעילים בשוק ההון שישלמו תמורת המניות כ-150 מיליון שקל. המימון לעסקה יגיע מ'מזרחי-טפחות' שעשה פה עסקה מעולה:

העסקה קובעת כי על הפעילים להחזיק במניות אלו לפחות שנתיים. במידה ושער המנייה יעלה לאחר הרכישה, הבנק יקבל את ההפרש. כאשר אי.די.בי גם אמורה ליהנות מהעלייה. אך במידה ושער המנייה יירד, מזרחי-טפחות יעניק לפעילים את ההפרש ממחירה בעת הרכישה, ובמקביל, אי.די.בי יפצה את הבנק על ההפרש.

כתיבת תגובה