השקעה ראשונה של חברת TDK העולמית בארץ, מזה 27 שנה

השבוע חתמה על הסכם שת"פ עם הסטארט אפ StoreDot. את המהלך הובילה חברת הבת הישראלית TDK-Lambda שממשיכה לאתר עבור התאגיד אפיקי השקעה נוספים בארץ.

תאגיד TDK העולמי shutterstock

במהלך השבוע חתם תאגיד האלקטרוניקה TDK העולמי הסכם שת"פ אסטרטגי עם חברת הסטארט-אפ הישראלית StoreDot, אשר פיתחה טכנולוגיה חדשנית לטעינה מהירה של סוללות ליתיום. הטכנולוגיה מאפשרת הטענה מלאה של סוללת הסמארטפון, תוך דקה בלבד.

במסגרת ההסכם, תשקיע TDK העולמית סכום שטרם פורסם, במסחור ושיווק בינלאומיים של הטכנולוגיה אותה פיתחה StoreDot, ככל הנראה כבר בשנה הבאה. ההשקעה של  TDK מצטרפת לסבב הגיוס הנוכחי של חברת הסטארט-אפ, בהיקף של כ-62 מיליון דולר.

חברת TDK  העולמית, בעלת מחזור של כ-10 מיליארד דולר בשנה, מקיימת פעילות מו"פ בישראל מזה כ-30 שנה, לאחר שרכשה את חברת Lambda  הישראלית. הצלחת ההשקעה הביאה את התאגיד העולמי להוביל מהלך אסטרטגי של רכישות חברות סטארט-אפ ישראליות נוספות,  כחלק מפעילות המו"פ המתבצעת בחלקים מרכזיים ברחבי העולם. את משימת איתור חברות הסטארט-אפ להשקעה הותירה בידי הזרוע הישראלית – TDK Lambda.

ישראל הינה מוקד המו"פ הרביעי בגודלו של התאגיד מחוץ ליפן ונציגתה בארץ בשנה האחרונה פעלה TDK Lambda, לאיתור סטארט-אפים ישראלים לצורך חיבורם לתאגיד העולמי וליצירת שת"פ אסטרטגי. ההסכם שנחתם השבוע עם StoreDot, הינו הראשון במסגרת המהלך וב-TDK  העולמית מקווים לאתר חברות פיתוח נוספות להשקעה כבר ב 2018.

דורון פלד, מנכ"ל TDK-Lambda, אמר היום- "TDK Lambda שמחה לראות פירות ראשונים לפעילות איתור טכנולוגיות מובילות, הנעשית במסגרתנו עבור חברת האם TDK בישראל, בדמות הסכם ההשקעה והפיתוח המשותף עם חברת StoreDot. ההסכם וההשקעה מצביעים על האמון הרב של חברת TDK בחדשנות הישראלית בכלל, ובטכנולוגיה של StoreDot בפרט. אנחנו מאמינים שזו רק סנונית ראשונה בשוק הישראלי"

Ltd TDK-Lambda הינה חברת בת של תאגיד האלקטרוניקה העולמי TDK. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון פתרונות הספק ביישומים שונים: ספקי כוח (גנריים ומותאמים לצרכי הלקוח), ממירי מתח, ספקי מעבדה ומסנני רעש.  החברה מייצרת עבור החברות הגדולות בעולם כגון LG, TOSHIBA, SIEMENS, Microsoft ועוד. TDK-Lambda ישראל מפתחת ומייצרת בישראל, במפעל הייצור בכרמיאל, המעסיק כ-250 עובדים.

כתיבת תגובה