השר ישראל כ"ץ הורה לנתיבי איילון לתכנן במיידית נת"צים

כ"ץ אמר בכנס תחבורה שנערך בתל אביב כי יש לפעול מיידית ליצירת נתיבי תחבורה ייעודיים לאוטובוסים ומוניות, ודיווח על התקדמות תכנית 'מהיר לעיר' שמקדם משרד התחבורה לטובת התחבורה הציבורית

נתיב לתחבורה ציבורית. צילום: אביר סולטן | פלאש 90

בכנס 'תחבורה היום ומחר' שנערך ביום חמישי האחרון בתל אביב, אמר שר התחבורה והמודיעין, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) כי הורה לחברת 'נתיבי איילון' להכין תכנית לצביעה מיידית של נתיבי תחבורה ציבורית בגוש דן.

כ"ץ אמר כי "יש גידול בשימוש בתחבורה הציבורית בישראל. המקום שבו הגידול בנוסעים בתחבורה הציבורית הכי קטן הוא גוש דן, וזה נובע מהיעדר תחרות מול אגד ודן באזור, וכן בשל היעדרן של תשתיות מתאימות".

כ"ץ אמר כי נתיבי תחבורה ציבורית קריטיים למצב התחבורה בגוש דן וסיפר על התקדמות בפרויקט 'מהיר לעיר' שיזם משרד התחבורה. במסגרת התכנית אמורה להיפרס רשת נתיבי תחבורה ציבורית בערים רבות במרכז שמטרתה לשפר את תנועת האוטובוסים בין הערים ובתוכן.

עוד בנושא:

■ רוכבי אופנועים וקטנועים יוכלו להשתמש בנת"צ בתל-אביב

■ תל-אביביים, שימו לב: החל מהשבוע – מצלמות אכיפה בנת"צ

■ משרד התחבורה אישר נסיעת אופנועים בנת"צים בת"א

לדברי כ"ץ, "יש נתיבים שיהיו מוכנים תוך שנה, אחרים יושלמו בעוד שנתיים והאחרונים בעוד שלוש שנים לכל היותר. כל ראשי הערים הסכימו להצטרף לתוכנית, למעט אחד. אולי נפסיק את שירות התחבורה הציבורית לעיר שלו". כ"ץ מתכוון לראש עיריית גבעת שמואל שמתנגד לתכנית.

כ"ץ הבהיר כי קיים קשר הדוק בין התחבורה הציבורית לתשתיות ואמר כי העובדה שסוללים כביש חדש אינה אמורה להיות נגד התחבורה הציבורית וכי לדעתו אין מקום לסלילת כבישי אגרה כאשר אין אלטרנטיבות חינמיות ראויות. הוא אף סיפר כי התנגד להקמת רשויות תחבורה מטרופולניות בטענה כי הן יהיו עוד רשות להטלת מס על הציבור.

תגובה אחת ל: "השר ישראל כ"ץ הורה לנתיבי איילון לתכנן במיידית נת"צים"

  1. צריך להתיר גם לכלי רכב פרטיים עם 3 נוסעים ומעלה (כולל הנהג) לנסוע בנתיבים ציבוריים.

כתיבת תגובה