ועדת החוקה אישרה לחשוף פרטים מתיקי ילדי תימן החטופים

חבר הכנסת אורי מקלב שניהל את הדיון בוועדה אמר כי "חיפוש אשמים לא יביא את התוצאה. עלינו לחתור לגלות את הקשר המשפחתי בין הילדים והוריהם וזה מה שתעשה פתיחת החומרים לעיון הציבור"

הנגבי ומקלב בדיון היום בכנסת. צילום: דוברות ועדת החוקה

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (ג) צו מיוחד שיאפשר חשיפת פרטים על ילדי תימן, זאת לאור החלטת הממשלה לפתוח (חלקית) את תיקי ילדי תימן לציבור. חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שניהל את הישיבה אמר בתחילתה: "יש כאן מגמה חיובית. הרבה ציפו להחלטה הזו אך לצערנו חלק לא זכו לראות את התוצאות שלה. אנחנו מקווים שזה יהווה בסיס לקשר בין ילדים לאבות ובין נכים לקרובי משפחתם. ככל שמתעמקים רואים שהיו דברים בתקופת ראשית המדינה.. חיפוש האשמים לא יביא את התוצאה. עלינו לחתור לגלות את הקשר המשפחתי וזה מה שתעשה פתיחת החומרים לציבור".

השר במשרד ראש הממשלה, חה"כ צחי הנגבי (ליכוד) שהשתתף אף הוא בדיון אמר: "אנחנו שומרים על הפרטיות של הפרטים הרפואיים שקיימים אצל ילדי תימן, אך מידע שעשוי לשפוך אור על ידי קרובים יישאר פתוח". גנז המדינה שנכח בדיון הבהיר: "פתחנו את הנושא הזה לציבור, הגענו למתווה שהוא המיצוי הטוב ביותר שאפשר להגיע אליו. החומר לא מושמד והוא קיים, ובמידה ויצטרכו פרטים נוספים –  נחשוף אותם".

כזכור, ממשלת ישראל החליטה לאשר את פתיחת תיקי ילדי תימן החטופים על מנת לאפשר לקרובי משפחותיהם לאתר אותם. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בזמנו עם החלטת הממשלה כי "הנושא של ילדי תימן הוא פצע פעור שממשיך לדמם אצל משפחות רבות, שאינן יודעות מה קרה לתינוקות ולילדים שנעלמו. הן מחפשות את האמת. הן רוצות לדעת מה קרה. אני חושב שהגיע הזמן להבין מה קרה ולעשות כאן צדק".

כאמור, הוועדה אישרה את הצו פה אחד. הצו יאפשר את פתיחת הפרוטוקולים של ועדות החקירה ונתונים נוספים על ילדי תימן לציבור הרחב.

כתיבת תגובה