ועד עובדי 'בזק': "נכריז בימים הקרובים על סכסוך עבודה"

ועד עובדי 'בזק' לא אהב את "ההנחה" שקיבלה החברה המתחרה 'הוט' וביקש להכריז על סכסוך עבודה למרות שאין כרגע שום סכסוך בין העובדים וההנהלה. יושב ראש הוועד, שלמה כפיר: כוונתם לפגוע בעבודה המאורגנת בישראל

חוות לוויינים של בזק בעמק האלה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

יושב ראש ועד עובדי 'בזק', שלמה כפיר, הגיש הבוקר (ה) ליושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בקשה להכרזה על סכסוך עבודה שאינו נוגע להנהלת החברה אלא להתנהלות המדינה. כפיר טען בבקשתו כי הצעת ועדת הכלכלה של הכנסת שאושרה השבוע, המחייבת את בזק לאפשר שימוש בתשתיות ומתקני החברה לחברת 'HOT' תוביל להצפת השוק בקבלני משנה שיביאו לפגיעה בהסכמים הקיימים של עובדי החברה ויפגעו בצורה אנושה בעבודה המאורגנת בישראל.

במילים אחרות, בשונה מהמקובל לפיו סכסוכי עבודה מוכרזים כאשר העובדים אינם "מסתדרים" עם ההנהלה, כאן מבקש ועד העובדים של בזק אישור להכריז סכסוך עבודה בשל החלטה דמוקרטית שקיבלה הרשות המחוקקת. כפיר אמר כי "התנהלות ועדת הכלכלה לא מותירה צל של ספק לגבי כוונתם להציף את השוק בעובדי קבלן ולפגוע בעבודה המאורגנת בישראל". כפי הנראה על מנת לנמק את הצעד החריג.

לדברי כפיר, "מאבק עובדי חברת בזק הוא מאבקם של כלל העובדים המאוגדים במדינת ישראל. ועדת הכלכלה מנסה להוביל מהלך שיפגע בצורה קשה בכולנו, ובכוונתנו להשתמש בכל הכלים העומדים ברשותנו במטרה לשנות את החלטתה. יש לזכור שחברת HOT מחויבת בהקמת תשתית עצמאית בפריסה ארצית אך למרות זאת מבקשת לקבל מתנות חינם מהאוצר".

בקיצור, אם לסכם את האיום של בזק, תחרות מסחרית בינה ובין החברה המתחרה, והחלטה לגיטימית של נבחרי הציבור, הן עילה לסכסוך עבודה. נציין כי שביתה בבזק לא תשפיע רק על הטלפוניה הקווית. היא תשפיע על שידורי כלי התקשורת ועל אלמנטים משמעותיים במשק הישראלי.

כתיבת תגובה