ועידה בינלאומית בנושא הבלוקצ'יין תיערך בחודש הבא בישראל

ביוזמה משותפת של בנק הפועלים ו-BNY Mellon תיערך בתל אביב ועידה בינלאומית לעניין הבלוקצ'יין. הבנקים בעולם מעדיפים לאמץ את הטכנולוגיה שמשרתת את כורי הביטקוין במקום להמציא אחת משלהם

הטכנולוגיה שמאחורי הביטקוין. אילוסטרציה: Apoint | שאטרסטוק

בנק הפועלים, יחד עם BNY Mellon, אחד הבנקים הגדולים ביותר בארצות הברית והגדול בעולם לניהול נכסים, יקיימו בקרוב ועידה בינלאומית לנושא הבלוקצ׳יין (Blockchain). זו הוועידה הראשונה בישראל לתחום זה. הוועידה תתקיים ב-23 במארס בתל אביב, בהשתתפות בכירים בעולם הבנקאות והטכנולוגיות הפיננסיות מהארץ ומן העולם.

טכנולוגיית הבלוקצ׳יין נחשבת לבעלת תפקיד חיוני במעבר העולם הפיננסי המפותח ל"כלכלה חכמה". מעבר שייעשה בשנים הקרובות. טמון בה פוטנציאל אדיר לשינויים משמעותיים בשווקים הפיננסיים וגם בתחומים אחרים. מומחים קובעים כי היא מבטיחה שקיפות, מהימנות, ביטחון ויעילות ברמות שלא היו ידועות עד כה. המטבע הממוחשב והווירטואלי, ה'ביטקוין' מתבסס על טכנולוגיה זו.

אבי כוכבא, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, אומר כי "הבחירה של BNY Mellon לערוך את ועידת הבלוקצ׳יין בישראל ולחבור לבנק הפועלים מעידה על החשיבות שמייחסים ב-BNY לשוק הישראלי ולתרומתו לשוק העולמי – הן בהיבט הטכנולוגי והיזמי של חברות הסטארט-אפ הישראליות, והן בתהליכי החדשנות שמאפיינים את הבנקאות הישראלית".

ד"ר יואב אינטרטור, ה-CTO של בנק הפועלים, אומר: "עד כה השתתפנו והצגנו באירועים רבים בנושא הבלוקצ'יין, אולם שאיפתנו היא שוועידה זו תתקדם מעבר לשאלת 'מהו בלוקצ'יין', ותתמקד בהזדמנויות ובאתגרים ריאליים. בנוסף לכך, הוועידה תספק לחברות סטארט-אפ נבחרות העוסקות בבלוקצ'יין, הזדמנות להציג את יכולותיהן". עוד הוסיף אינטרטור: "ביטקוין כמטבע אולי לא הצליח כמצופה, אבל בלוקצ'יין היא הטכנולוגיה שתשפיע בצורה הכי משמעותית לא רק על העולם הפיננסי אלא על כלל התעשיות".

"אנו מאמינים, יחד עם בנק הפועלים, שלבלוקצ'יין יש פוטנציאל אדיר עבור התעשייה שלנו", אמר סורש קומאר, ה-CTO של BNY Mellon. "עם זאת, היישום האידיאלי טרם זוהה. לפיכך, אנו מצפים לדיאלוג מרתק ולחילופי רעיונות תוססים בועידה שתסייע לתעשייה שלנו ולכלכלה העולמית הרחבה לקדם את השימושים והיתרונות של בלוקצ'יין.

בין הנושאים שיידונו בוועידה: רגולציה – הצגת גישות ואתגרים שרגולטורים בתחומים שונים וממדינות שונות נדרשים להם בעת בדיקת פתרונות מבוססי בלוקצ׳יין; מטבע דיגיטלי לשרות סליקה: סליקה והתחשבנות בין-בנקאית במסחר ניירות-ערך; האתגרים: בחינת אתגרים מרכזיים בעיצוב, פיתוח פריסה ותחזוקת פיתרונות מבוססי בלוקצ׳יין; הבלוקצ׳יין בכלכלה החכמה: בחינת שימושים שונים של טכנולוגיית הבלוקצ׳יין במגמה לסייע לממשלות, רשויות מקומיות, רשתות מסחריות, בתי עסק וקהילות לפתח מודלים עסקיים חדשים המנצלים את יתרונות הבלוקצ'יין.

כתיבת תגובה