חלל תקשורת הודיעה על הארכת מועד המו"מ למכירתה

החברה שאיבדה את הלוויין עמוס 5 בחלל לפני יותר משנה, ואת הלוויין עמוס 6 לפני כחודשיים כאשר הטיל שהיה אמור לשאת אותו לחלל התפוצץ על כן השיגור, הודיעה לבורסה כי המו"מ למכירתה הוארך עד לאמצע החודש הבא

לוויין בחלל. צילום: lexaarts | שאטרסטוק

לאחר התפוצצות הלוויין הישראלי 'עמוס 6' על מתקן השיגור לפני כחודשיים, רבים הטילו ספק בנכונות הסינים לרכוש את חברת 'חלל תקשורת', בעלת הלוויין. הבוקר (א) הודיעה החברה לבורסה כי המו"מ עם הסינים נמשך לאורך הזמן הזה, וכי הוא הוארך בחודשיים נוספים.

המועד האחרון להשלמת העסקה, כך לפי ההודעה לבורסה שהתפרסמה הבוקר, הוא ה-15 בנובמבר, קרי, בעוד כשבועיים. נציין כי חלל חטפה שתי מכות קשות באחרונה. היא איבדה את הלוויין הקודם – עמוס 5 לאחר ארבע שנים בחלל, וכאמור, איבדה את עמוס 6 שנבנה בהשקעה של יותר ממאתיים מיליון דולר.

משפחת לווייני עמוס יוצרה כולה על ידי התעשייה האווירית וחלל מספקת נכון להיום את שירותיה באמצעות שלושה לוויינים שעדיין נותרו בחלל (עמוס 2, 3 ו-4).

חלל תקשורת נמצאת בשליטת איש העסקים שאול אלוביץ' שמחזיק גם בקבוצת 'בזק' וב'יורוקום תקשורת'. הסינים היו אמורים לשלם על החברה כ-280 מיליון דולר. אלא שבעקבות הפיצוץ שהרס את עמוס 6, הוטל ספק בנכונותם לרכוש את החברה. וברור כי הם לא יסכימו לשלם עבורה את המחיר עליו הוסכם טרם הפיצוץ.

כתיבת תגובה