יועץ משכנתאות חרדי נאשם בהונאת 'לאומי' ו'מזרחי-טפחות'

בכתב האישום שהוגש אתמול לבית משפט בירושלים, מגוללת הפרקליטות את "תכנית המרמה" כלשונה, במסגרתה הציג הנאשם לבנקים מצגי שווא על מנת שאלה יאשרו ללקוחותיו משכנתאות בהיקף כולל של כ-16.8 מיליון שקל

שומרים על בתי המשפט ממשיכת יתר של זמן. בית המשפט בירושלים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד תושב העיר בן 38, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ועבירות מס הכנסה.

על פי כתב האישום, הנאשם הוא יועץ משכנתאות בציבור החרדי שהגיש בין השנים 2014-2016 מספר רב של בקשות למתן משכנתאות או הלוואות לבנקים שונים בשם לקוחותיו, במסגרתן יצר הנאשם מצגי שווא, באמצעות מסמכים מזויפים, כי לקוחותיו הם בעלי יכולת כלכלית נאותה ויוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות או ההלוואות, זאת למרות שהם לא עמדו בתנאים הנדרשים לקבלת הלוואות.

בפרקליטות טוענים כי בעקבות תכנית המרמה, הצליח הנאשם להונות את בנק לאומי ואת בנק מזרחי טפחות שאישרו את בקשותיו, והעניקו ללקוחותיו משכנתאות בהיקף כולל של כ-16.8 מיליון שקל.

בכתב האישום נכתב כי "הלוואות אלו לא היו נמסרות ללקוחות ללא מצגי השווא. הנאשם נהג כך ביחס לכ-23 לקוחות וקיבל מהם במרמה שכר טרחה בהיקף של למעלה מ-116,000 שקלים". בנוסף, מאשימה הפרקליטות את הנאשם כי לא דיווח לרשות המסים על הכנסותיו מפעילות זו ומפעילות של השכרת דירות  שיצרו לו הכנסות בסך כולל של קרוב ל-590 אלף שקל.

כתיבת תגובה