יוצאים לטיול בחו"ל? נצלו את השער וקנו דולרים עכשיו

איגוד נותני שירותים פיננסיים ממשיך להמליץ ולקנות מט"ח בתקופה זאת כאשר השקל חזק מול סל המטבעות ולנצל את המומנטום החיובי בשקל, מצב זה עשוי להוביל לחיסכון של עשרות עד מאות שקלים למשפחה

הדולר התחזק. צילום: אוליבר פיטוסי | פלאש 90

מתכוננים לצאת לטיול לחו"ל בחודשי הקיץ. איגוד נותני שירותים פיננסיים מוסדרים ממליץ לקנות מט"ח בתקופה זאת כאשר השקל חזק מול סל המטבעות ולנצל את המומנטום החיובי בשקל. לדבריו, מצב זה עשוי להוביל לחיסכון של עשרות עד מאות שקלים למשפחה.

בשבוע הראשון של המחצית השנייה של השנה, הראה הדולר סימני התאוששות וביצע מהלך של עלייה נאה של 1%. "בצל החששות הכבדים של היצואנים שנובע מהמשבר במט"ח ולאחר שראינו השבוע לראשונה את דויטשה בנק ממליץ לבצע שורט על השקל בטענה כי השקל מתומחר ביתר, נוצרה היפוך מגמה והדולר סיים את השבוע במומנטום חיובי ונסגר בסיום המחסר בשער רציף 3.5426".

לדברי מוטי הרוש, ראש תחום מט"ח וריביות באיגוד נותני שירותים פיננסיים מוסדרים, עדיין מוקדם לדעת האם המומנטום החיובי בדולר יימשך. "חוזקו של השקל לא נובע רק ממהלכים ספקולנטיים אלא מכלכלה חזקה שמציגה צמיחה באופן עקבי ודבר זה מהווה גורם מכרזי בתנועות ההון פנימה אשר מחזקות את השקל", אומר הרוש ומוסיף: "בנוסף, אם נסתכל על יתרות המט"ח בחשבון השוטף של מאזן התשלומים נוכל להסיק כי מוקדם לקבוע האם הדולר יתחזק במהלך הזמן הקרוב".

לדברי הרוש, נוכל לצפות כי ככל שפערי הריביות בין ישראל לארה"ב יתרחבו, התנודתיות של שער החליפין תגדל ואף בטווח הארוך ישנה סבירות כי פער זה ימתן את התיסוף בשקל. עוד גורמים שישפיעו על השבוע הקרוב הוא דו"ח התעסוקה של ארה"ב שפורסם בשישי והחלטה מוניטרית של בנק ישראל בנוגע לריבית שתפורסם מחר, יום שני".

לסיכום, באיגוד נותני שירותי מטבע, אומרים כי "גורמים רבים ישפיעו על שער החליפין ולא בהכרח החלטות מוניטריות כאלה ואחרות הן מה שיחזקו את הדולר ויחלישו את השקל, על ממשלת ישראל לבצע מהלכים פיסקליים כדי למתן את התיסוף בשקל ולאפשר לדולר להתחזק על מנת שיצואנים יצאו מהמשבר שנקלעו אליו בעקבות שער החליפין הנמוך שפוגע בצורה חריפה בהכנסות שלהם, כל עוד נמשיך להיות מדינה יצואנית נצטרך להמשיך ולנסות לדחוף את הדולר לכיוון ה3.9-4.1".

כתיבת תגובה