יצרני החמוצים יוכלו לקבל מכסות לייבוא מלפפונים בלי מכס

ועדת המכסות תפרסם בימים הקרובים את רשימת המפעלים המאושרים שיוכלו לייבא ארצה מלפפונים להחמצה בפטור ממכס, בהיקף כולל של 4,000 טון בשנה. כיום מוטל על מלפפונים אלה מכס בשיעור 12%

מלפפונים חמוצים. צילום: twomeerkats | שאטרסטוק

משרד הכלכלה והתעשייה מנפיק, לראשונה, רישיונות ליבוא מלפפונים להחמצה בפטור ממכס. ועדת המכסות של המשרד תפרסם בימים הקרובים את הזוכים ברישיונות בהיקף כולל של 4,000 טון לשנה. כיום נדרשים יבואנים המעוניינים לייבא מלפפונים להחמצה, לשלם מכס בשיעור של 12%. מהלך זה הוא חלק ממהלך כולל שנוקטת הממשלה לאחרונה במטרה להוריד את יוקר המחיה.

במשרד הכלכלה אומרים כי ייבוא חומרי גלם לתעשייה המקומית בפטור ממכס מהווה תמיכה בייצור המקומי ומקווים כי הדבר יבוא לידי ביטוי בהפחתת המחיר לצרכנים. עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה התייחס לפגיעה האפשרית בחקלאים ואמר כי היבוא בפטור, צפוי דווקא לסייע לחקלאים הישראלים, זאת מכיוון שחומר הגלם המשמש את התעשייה המקומית, מגיע ברובו מערביי יהודה ושומרון. מה שגורם לכך שהאספקה אינה סדירה לנוכח אירועי השנים האחרונות.

עור אמרו במשרד כי צריכת המלפפונים החמוצים בישראל נאמדת ביותר מ-20 אלף טון בשנה. מרבית החברות הפועלות בשוק המלפפונים החמוצים בארץ כבר הגישו בקשות למכסה וכולן צפויות לקבל הקצאות פטורות ממכס בימים הקרובים.

בהתאם להנחיית שר הכלכלה הנכנס, חה"כ אלי כהן (כולנו), פועל המשרד לאתר מוצרים נוספים, בדגש על ענף המזון, בהם נדרשים חומרי גלם שאינם מיוצרים בישראל, או שהם בכמות נמוכה מהנדרש לייצור המקומי, ולבחון אפשרות להפחתת מכסים או ליצור מכסות פטורות ממכס.

 

כתיבת תגובה