ירידות מחירים של 27% במחירי הדירות ברג'יינה קנדה

גם בערים נוספות בקנדה נרשמו ירידות מחירים במהלך שלושת החודשים האחרונים. צעדי הממשלה המרכזית והרשויות המקומיות לצינון שוק הדיור, נשאו פרי. והריבית שעלתה ב-50% תתרום גם היא להורדת המחירים

רג'ינה. קנדה. צילום: Henryk Sadura | שאטרסטוק

תראו איך מורידים מחירים בשוק הנדל"ן. קנדה, המדינה הענקית שמרבית שטחה כלל אינו מיושב, סובלת אף היא מבועת מחירים חסרת תקדים בשוק הדירות. אבל לא עוד. ביוני האחרון ירדו מכירות הדירות בטורונטו בשיעור ניכר והגיעו לשפל של שבע שנים ומאז מרץ, דהיינו, תוך שלושה חודשים, צנחו מחירי הדירות ב-14%.

איך זה קרה? פשוט מאוד. הממשלה הקנדית באמת רצתה להוריד את מחירי הדירות ולא פעלה מהשפה ולחוץ. היא הטילה מגבלות רבות על רוכשי דירות אבל ידעה להפריד בין משקיעים לרוכשי דירת מגורים ראשונה ו… הבנק המרכזי שלה העלה את הריבית ב-50% ממחצית האחוז ל-0.75%.

כל הצעדים הללו תרמו לירידה במחירי הדירות שעדיין גבוהים יחסית באזורי הביקוש הבולטים. הממשלה הטילה מס על משקיעי חוץ, שהם אלה שתרמו את התרומה הגדולה ביותר לזינוק במחירי הנדל"ן בשנים האחרונות, והקשתה על קבלת משכנתאות. גם הרשויות המקומיות תרמו את חלקן בהצבת תנאים שונים לרוכשי הדירות ובהטלת מיסים מקומיים.

כתיבת תגובה