יש לך הודעה: הצ'ק חזר

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל יחייב את הבנקים לשלוח הודעת סמס ללקוחות שבחשבונם חזרו שיקים. ומה יעשו מחזיקי המכשירים הכשרים?

בנק ישראל יחייב את הבנקים לשלוח התראה באמצעות מסרון לטלפון הנייד של לקוחותיהם, במידה וחזרו חמש המחאות בחשבונם עקב העדר כיסוי מספיק במהלך שנים-עשר חודשים, או אם הוטלה הגבלה על חשבונם.

בפיקוח על הבנקים אומרים כי המטרה היא "להגביר את המודעות של הלקוחות למצבם ולסייע להם להימנע מלהפוך ללקוחות מוגבלים בבנק". עוד אומרים שם כי "התראה שתשלח בזמן אמת תיתן ללקוחות אפשרות להגיב מידית, ובכך תסייע בידיהם להימנע ממצב של סירוב המחאות נוספות בחשבון. שכן, סירוב של חמש המחאות נוספות בתוך תקופה של שנים-עשר חודשים יביא להטלת הגבלה על חשבון הלקוח לפי חוק מושכי שיקים ללא כיסוי".

היות וישנם מקרים בהם יכול לקוח לשנות את רוע הגזירה גם לאחר שחזרו לו עשר המחאות, וביכולתו לערער על כך, התראה מיידית תאפשר לו לפתור את הבעיה במהירות.

ומה יעשו מחזיקי המכשירים הכשרים? גם לכך ניתן פיתרון. בפיקוח אומרים כי "אם הבנק אינו יכול לשלוח התראת SMS ללקוח בשל מגבלות טכניות, הבנק יודיע ללקוח אודות סירוב ההמחאות או ההגבלה, באמצעות ערוץ תקשורת מהיר אחר, למשל טלפון נייח, על פי נהלי התקשרות פנימיים שיקבע".

 

כתיבת תגובה