כדי לצמצם פערים על תכנית חיסכון לכל ילד להיות פרוגרסיבית

במרכז טאוב קוראים לממשלה לקבוע כי תכנית החיסכון לכל ילד שתצא לדרך בשנה הבאה תהיה פרוגרסיבית. דהיינו, תעניק יותר לילדים ממשפחות החיות בעוני ובכך תשפר את סיכוייהם לצאת ממעגל אי השוויון

חיסכון לכל ילד. צילום אילוסטרציה: Singkham, שאטרסטוק

בדיקה שערך מרכז טאוב מעלה כי תכנית חיסכון לכל ילד שתיכנס לתוקף בינואר הקרוב, עשויה לסייע לצעירים רבים נקודת זינוק משמעותית ובלבד שזו תיעשה על בסיס פרוגרסיבי. דהיינו, כזו שתיתן יותר לאלה שאין להם ופחות לאלה שיש להם.

במרכז אומרים כי "כל עוד אימוץ תכנית מעין זו יתווסף לתשלום קצבאות ומתן שירותים חברתיים נגישים ברמה נאותה, ולא יבוא במקומם, נדמה כי היא עשויה לתרום תרומה של ממש למכלול התכניות המבקשות להתמודד בדרך טובה יותר עם הרמות הגבוהות של העוני ואי השוויון הקיימות בחברה הישראלית".

בשבוע הקודם אישרה הממשלה תקנה העוסקת בעיקרה באופי מנגנון הניהול הפיננסי של תוכנית חיסכון לכל ילד ובימים אלה מתנהלים דיונים על המבנה הסופי של התוכנית. במרכז טאוב אומרים כי ממחקרים שנערכו במדינות אחרות עולה כי תכניות המיועדות לצבירת נכסים, אשר מיועדות לכלל האוכלוסייה אך גם מעניקות סיוע רב יותר לצעירים הגדלים במשפחות החיות בעוני, הן בעלות הסיכוי הרב ביותר להצליח בצמצום העוני, וגם זוכות בתמיכה ציבורית מקיפה ויציבה.

מדהלה בריק ממרכז טאוב מסכמת ואומרת כי "ממצאי הניתוח הנוכחי מצביעים על כך שגישה זו אמנם מצריכה משאבים רבים ומורכבת יותר להפעלה, אולם היא תעניק לצעירים נכסים משמעותיים בתום התכנית ותסייע בהתמודדות עם אי שוויון".

כתיבת תגובה