כיצד בוחרים מיטה סיעודית ומי צריך את זה בכלל?

מיטה סיעודית יכולה לשנות את איכות החיים של החולה הסיעודי ולהקל מאוד על מטפליו. במקרה ומעוניינים (צריכים) לרכוש אחת כזו, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט איזו מתאימה לכם

אילוסטרציה: Suwin | שאטרסטוק

ישנם לא מעט מצבים בחיים בהם אדם זקוק לעזרה פיזית מסיבות שונות. אדם שסובל מנכות פיזית כלשהי בעקבות תאונה שעבר, אדם שסובל מנכות פיזית מולדת או אדם שמתבגר ובשל בעיות בריאותיות שונות נותר מרותק למיטתו.

כמעט בכל מצב בריאותי בו האדם דורש סיוע בתפקודו היומיומי, יש צורך לרכוש גם מיטה סעודית שתשרת הן אותו והן את מטפליו באופן הטוב ביותר. זאת עבור טיפול באופן נוח ואיכותי.

מהי מיטה סיעודית?

מיטה סיעודית הינה מיטה אשר מתכווננת באופן חשמלי או באופן ידני. המיטה מתכווננת הן בחלק העליון אשר עליו ראשו ופלג גופו העליון של האדם, והן בחלק התחתון בו מצויות רגליו. בעזרת יכולת הכוונון של המיטה בסיוע המנגנון החשמלי המופעל בה, או בסיוע הפעלה ידנית של ידיות שונות המצויות במיטה, ניתן לכוונן את גופו של האדם למצב בו הכי נוח לטפל בו. הן עבור מתן תרופות, הן עבור חיבור של אינפוזיה לווריד או לצורך ביצוע בדיקות שונות.

הכוונון מאפשר גם מציאת התנוחה הרלוונטית ביותר עבור המטופל לשינה באופן בו גופו לא יפצע פצעי לחץ משכיבה ממושכת, בשביל שכיבה בטוחה ושינה נוחה, מיטות סיעודיות הן הדבר הטוב ביותר. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מיטות סיעודיות, אשר כל אדם יכול לבחור מהן את המיטה האידיאלית העונה לצרכיו.

כיצד תבחר מיטה סיעודית?

במידה ואתה מחפש מיטה סיעודית עבור אדם שאתה מטפל בו, יש לבחון את המיטות בהתאם לגודלן, אופן הכוונון שלהן, איכות המזרון שבהן ועוד. יש להתאים את המיטה אל האדם באופן האידיאלי, הן בכדי להסב לו את הנוחות המרבית בשכיבה בה וכן על מנת לאפשר למטפליו את הנוחות המרבית שבטיפול בו.

במידה והמיטה מיועדת עבור זוג, ניתן לרכוש שתי מיטות מתכווננות נפרדות, שמכילות את כל היתרונות שבמיטה מתכווננת ואף יכולות להתחבר למעין מיטה אחת. באופן כזה ירגישו בני הזוג יחדיו, על אף שכל אחד זקוק למיטה משלו בכדי לשמור על בריאותו.

גם שומרי שבת יכולים להיעזר במיטה סיעודית למרות מנגנון הכוונון החשמלי. הם יכולים לרכוש מיטה סיעודית אשר כוללת גם אופציה לכוונון ידני.

היכן ניתן לרכוש מיטות סיעודית?

ניתן לרכוש כיום מיטות סיעודיות מחברות שונות שמציעות ציוד רפואי למכירה ובין היתר גם מגוון מיטות באופי הזה. כמו כן, ניתן כיום לקבל בהשאלה מיטות סיעודיות מעמותות שונות המציעות זאת בהתנדבות. אולם, בכדי שהמיטה תשמש את האדם בצורה הטובה ביותר ואף את המטפל שלו, אין להתפשר על איכותה של מיטה סיעודית וחשוב מאוד לבחור במיטה אשר תשמור הן על בטיחות המטופל והן על נוחות המטופל.

מומלץ מאוד לבדוק היטב מיטות סיעודיות שונות, בטרם בוחרים את המיטה הסיעודית הרלוונטית לאותו אדם אשר עבורו היא נדרשת. הבדיקות נועדו להבטיח שהרכישה תענה על מטרתה ותשמש את האדם הזקוק למיטה נאמנה.

כתיבת תגובה