כך תנקו את הגז והכיריים לפסח בזהירות ובבטיחות

זהו. הגענו לישורת האחרונה של ניקיונות הפסח. אם גם אתם השארתם את המטבח לשבוע האחרון, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בזהירות ובבטיחות. הטיפים באדיבות 'פז-גז'

יח''צ

ראשית, בבואנו לנקות את הכיריים – אין לנתק מהם את צינור הגומי של הגז! ניתן לנקות את הכיריים עם סבון ומים, אך חשוב מאד לייבש את המים מהמבערים לפני הפעלת הכיריים מחדש, אחרת עשויים מבערי הכיריים לעבוד באופן לא תקין, ואף לגרום חלילה לדליפת גז לא שרוף מהכיריים.

עדיף להשתמש בחלקים וברשת עילית המיוחדים לפסח ובכל מקרה לא לכסות את פתחי המבערים. את המבערים עצמם אין צורך לנקות, הם מתחממים ושורפים את החמץ תוך כדי שימוש. את הכפתורים צריך לנקות במטלית, כל כפתור במשך כחמש עשרה שניות.

לגז הבישול מוסיפים חומר עם ריח חזק בשם מרקפטן, על מנת שהמשתמש בגז יוכל לזהות דליפה חלילה וחס. באם אתם מריחים ריח אופייני של גז – פירוש הדבר שקיימת דליפה. יתכן שהגז דולף מצינור הגומי או מאחד המבערים שלא הוחזר כיאה למקומו. במקרה כזה יש לסגור את כפתורי הכיריים ולבדוק אם המבערים מונחים במקומם. אם הריח אינו מפסיק יש לסגור את ברז הגז הראשי ו/או את מיכלי הגז של הדירה, ולהודיע לחברת הגז.

במידה וריח הגז חריף והוא כבר התפשט בכל הבית, יש לבצע את הפעולות הבאות: יש לסגור את מפסק החשמל הראשי הביתי, כמו כן יש לסגור מיד את ברז הגז הראשי. לפתוח חלונות ודלתות לטובת אוורור, ולהודיע לחברת הגז/ מכבי אש.חשוב לדעת: מערכת גז בטוחה ותקנית כל עוד היא מטופלת על-ידי טכנאי גז מוסמך של חברה מוכרת וידועה.

שימו לב! אם אתם רוצים להתקין כיריים מיוחדות לפסח, החיבור למערכת הגז יתבצע אך ורק על ידי טכנאי גז מוסמך.

כתיבת תגובה