'לאומיטק' ו'פינג אן' יקדמו חברות הייטק ישראליות בסין

קבוצת לאומי חתמה עם ענקית הביטוח הסינית על הסכם שיתוף פעולה לטובת קידומן של חברות הייטק ישראליות בסין. לאומי הוא הבנק הישראלי היחיד שמחזיק נציגות קבועה בסין

במעמד החתימה על ההסכם. צילום: יח"צ

במעמד שר הכלכלה, חה"כ אלי כהן (כולנו), חתמו אתמול (ב) 'בנק לאומי' וקבוצת הביטוח הגדולה בסין – 'פינג אן', על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בקידום כניסתן ושילובן של חברות הייטק ישראליות בשוק הסיני. ההסכם נחתם על רקע ביקור רה"מ בסין, לרגל ציון חצי יובל שנים ליחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

במסגרת ההסכם תהווה 'לאומיטק' – זרוע ההייטק של קבוצת לאומי – גשר בין לקוחות קבוצת לאומי לבין קבוצת פינג אן. חברות טכנולוגיה ישראליות בעלות פוטנציאל ועניין בחדירה לשוק הסיני, תוצגנה לפינג אן, אשר תעזור להן בחדירה לשוק הסיני אם באמצעות קשרים לחברות הבנות בקבוצת פינג-אן, אם תוך שילובן במתחמי ההייטק שבונה חברת הנדל"ן של הקבוצה, ואם בהיכרות לגופים סינים אחרים. פינג-אן אף תסייע בהליכי קבלת הטבות פיננסיות והטבות מס שמקצה ממשלת סין לטובת חברות טכנולוגיה בכלל וחברות סטארט-אפ בפרט.

הרקע להסכם נבע מהרצון של לאומי למנף את יכולותיו לסייע לחברות הייטק ישראליות להצליח בשוק הסיני תוך שיתוף פעולה עם גוף סיני משמעותי שיהווה בסיס לחברות הישראליות. הסכם שיתוף הפעולה גובש על-ידי לאומיטק, בראשות יפעת אורון ונציגות לאומי בסין, בראשות אייל שמעוני. השלוחה הוקמה לפני ארבע שנים, מתוך מטרה לסייע לחברות ישראליות הפועלות במדינה, או בוחנות כניסה לשוק הסיני, ולחברות סיניות הפועלות או מתכוונות לפעול בישראל, נכון להיום, נציגות לאומי היא הנציגות היחידה של בנק ישראלי בסין.

יושב ראש דירקטוריון לאומי, דוד ברודט, שהשתתף בסיור העבודה הכלכלי והתלווה אל ראש הממשלה בסיורו בסין, הוא שחתם בשם לאומי על הסכם שיתוף הפעולה עם פינג אן. ברודט, שהיה בין הדוחפים להקמת נציגות לאומי בסין, הדגיש כי ההסכם התקדימי הוא שיאו של תהליך המחבר בין שני יעדים אסטרטגיים של קבוצת לאומי. "שיתוף הפעולה האסטרטגי התקדימי שלנו עם פינג אן, הוא פרי הבשלה של שני תהליכים אסטרטגיים שמובילה הקבוצה: סיוע בשיתופי פעולה כלכליים של חברות ישראליות מול השוק הסיני העצום, באמצעות הנציגות שלנו בסין, והשקעה בטיפוח וקידום ההייטק הישראלי, בארץ ובעולם, באמצעות לאומיטק. שיתוף הפעולה הזה יפתח צוהר רחב לחברות הייטק ישראליות בשוק הגדול בעולם, ויסייע גם לתדמיתה של מדינת ישראל ולפעילותה הכלכלית מול סין".

נשיא פינג אן, אנדרו זו, אמר במעמד החתימה על ההסכם: "אנחנו מייחסים להסכם עם בנק לאומי מקום חשוב בפעילות האסטרטגית של פינג אן, ואני מקווה ומאמין שחברות הייטק ישראליות רבות יצטרפו לתכנית ויוכלו ליהנות מפירות שיתוף הפעולה בין החשוב הזה".

מנכ"לית לאומיטק, יפעת אורון, שתהיה אחראית על מימושו של הסכם שיתוף הפעולה, רואה את התועלת הרבה שתצמח למגזר ההייטק הישראלי משיתוף הפעולה האסטרטגי. לדבריה, "לאומיטק הפכה בתוך פרק זמן מאוד קצר לבית הפיננסי של תעשיית ההייטק הישראלית, וזאת בזכות השירותים הייחודיים שהיא מציעה לתעשייה, המוצרים המותאמים בדיוק לצרכיה, והאפשרות שהיא מעניקה לחברות הייטק ישראליות להתפתח בארץ ובעולם. הסכם שיתוף הפעולה עם פינג אן הוא נדבך חדש וחשוב בקשת השירותים הרחבה שאנו מעניקים ללקוחותינו ובאמצעותו נפתח בפני סטארטאפים ישראליים רבים, את האפשרות להתפתח אל אחד מהשווקים הגדולים והמשמעותיים בעולם, עם פוטנציאל גדילה כמעט בלתי מוגבל".

 

כתיבת תגובה