למען הקשישים: מאות אלפי שקלים יועברו לרשויות המקומיות

להיות הולך רגל בישראל זה דבר קצת מסוכן, בטח ובטח כאשר מדובר בקשישים. לרגל חודש הקשיש החליטה השרה גילה גמליאל להעביר סכום כסף נכבד כדי לסייע לבני הדור השלישי בחצייה בטוחה

קשישים חוצים | צילום: סרג אטל, פלאש 90

העולם שייך לצעירים, ובטח שתל-אביב שייכת להם. אבל מלבד העובדה שצעירים רבים ממלאים את העיר העברית הראשונה, נהגיה אינם מסבירים פנים לקשישים: בתל-אביב נפגעים הכי הרבה קשישים בישראל בתאונות דרכים – ממוצע של 3.6 לאלף תושבים.

ב"רשימה השחורה" נמצאות – לפי הסדר – חדרה, אשקלון, חולון, רמת גן, כפר סבא, ב"ב – עם ממוצע של 2.3 לאלף איש, פתח-תקווה, בת-ים ואשדוד. בסוף הרשימה נמצאת אום-אל-פאחם.

לרגל "חודש הקשיש" החל בחודש הלועזי הנוכחי (נובמבר), יצאו בעמותת 'אור ירוק' במבצע להצלת הקשישים בכבישים. זאת, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי בראשות השרה גילה גמליאל. במסגרת המבצע, יעביר המשרד מאות אלפי שקלים לרשויות המקומיות בכדי לסייע בהפחתת היפגעות הקשישים בתאונות דרכים. בין היתר, הסכומים שיועברו ישמשו להנמכת המדרכות, הדרכות קשישים ואיתור מפגעי בטיחות ברחובות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', אמר: "מסוכן להיות אדם מבוגר במדינת ישראל. אנשים שבנו את הארץ הזו, שרדו מלחמות אבל לא שרדו את המלחמה שבכביש. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים. משרד התחבורה והרשויות המקומיות חייבים להתקין פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים כמו בתי אבות , בתי חולים ומרכזי יום ובמקביל באותם אזורים להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. אסור לנו להשליך את הקשישים שלנו לעת זקנה".

כתיבת תגובה