למרות עליית מחירי הדיור – אביגדור יצחקי טוען "לא נכשלתי"

למרות שהבטיח שאם עד סוף שנת 2017  מחירי הדירות במדינת ישראל הוא יתפטר מתפקידו, הבוקר טען יצחקי כי לא נכשל בתפקידו וכי זה פשוט עלול לקחת יותר זמן. ב2018 תיהיה ירידה אמר.

יצחקי בכנס ההתאחדות. צילום: מרסלנו

למרות שבשנת 2015 הבטיח אביגדור יצחקי  יו"ר מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר שאם עד סוף שנת 2017  מחירי הדירות במדינת ישראל הוא יתפטר מתפקידו, הבוקר בראיון לתוכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל טען יצחקי כי לא נכשל בתפקידו וכי זה פשוט עלול לקחת יותר זמן.

יצחקי טען כי שהחל את עבודתו במטה הדיור ההיצע עמד על פחות מ50 אלף דירות בבניה והיום עומדים על יותר מפי שניים, והירידה המובטחת עוד תגיע למרות שכרגע נרשמת עליה. "בשנת 2018 כבר תיהיה ירידה" הבטיח, עתודות הבנייה והשיווק במצב מעולה ונעשו המון דברים ב-3 השנים האחרונות. היציבות חזרה לשוק הדיור והקיפאון בשוק הוא לא סתם. "אנחנו גאים בזה, וזה יוביל לירידת מחירים", סיכם.

יצחקי הוסיף כי איננו סומך על נתוני הלמ"ס שמראים עליה אולם אין לו כרגע נתונים סותרים. הוא ציין כי עבור הזוגות צעירים המחיר ירד דרמטית דרך תוכנית מחיר למשתכן, והגברת ההיצע המסיבית תוביל לירידה בהמשך. "אין לנו שליטה על כמה יירדו המחירים. מה שיש בצנרת אנחנו משווקים החוצה" אמר.

אני עתיד לעזוב את תפקידי בלא קשר לכך, לא נכשלתי בעבודתי אמר יצחקי וזאת כנראה עקב כך כי יצחקי מיועד לתפקיד יו"ר מפעל הפיס וככל הנראה צפוי לעזוב את מטה הדיור באוצר סביב חודש מארס הקרוב. באשר לשאלה האם מינויו  החדש כבר סגור, אמר יצחקי: "זה סגור כמו שכל דבר במדינת ישראל סגור בצורה מסוימת, אבל ככל הנראה זה יקרה".

כתיבת תגובה