לפיקוח העירוני של עיריית בני ברק דרושות "פקחיות"

מודעה תמימה שהתפרסמה הבוקר ביומונים החרדיים הצליחה להרגיז לא מעט תושבים בעיר התורה. במודעה שעברה את ה"מבקר", מבקשת העירייה פקחיות לפיקוח העירוני. בין דרישות התפקיד: רישיון לאופנוע. מעוניינות?

בני ברק. מבט מגבעת הישיבה. צילום: יעקב כהן, פלאש 90

פרסומת מטעם עיריית בני ברק מעוררת תמיהה וזעם רב בקרב הציבור החרדי שהופתע לגלות הבוקר מודעת "דרושים פקחיות לפיקוח עירוני" ביומונים החרדים 'המודיע' ו'המבשר'.

המשרה, שבין היתר דורשת רישיון לאופנוע 250 סמ"ק או התחייבות להוצאת רישיון ובעלת "עדיפות ליוצאי יחידות קרביות בצה"ל", מעוררות זעם רב הן מבחינת הדרישות לתפקיד והן מהכותרת בראש המודעה, המתייחסת לנשים.

יש שיטענו כי החלטת העירייה לפרסום המודעה בנוסח המדובר היא אך ורק בעקבות החוק האוסר על אפליית נשים, אשר גם כך מתאפשרת על ידי החוק באמצעות ניסוח בלשון זכר, במידה וצוין בתחתית המודעה כי היא פונה לשני המינים. עם זאת, עדיין נשאלת השאלה כיצד פורסמו המודעות ביומונים הממסדיים אשר בדרך כלל עוברת את אישורם של "ועדת רבנים" שתפקידה לפקח דווקא על תוכן מהסוג הזה? ואם זו אכן עברה את בדיקת "הוועד" כיצד ייתכן כי המודעות אושרו לפרסום?

בשיחה כואבת ל'ביזנעס' אומר יעקב ברמינקה, תושב העיר, כי "לא ייתכן כי המודעות יפורסמו בתוך העיתונים הממסדיים שבדרך כלל נמצאים תחת פיקוח". יעקב הוסיף כי "גם במידה ולעירייה לא נותרה ברירה, בעקבות חוק כזה או אחר, והיא נאלצה לפרסם מודעת 'דרושות', עדיין איני מבין איך בדיוק יירצו להכניס בתוככי השכונות החרדיות פקחיות, מעשה שנוגד את אורח החיים החרדי. מן הראוי שהעירייה תתאים את עצמה ואת עובדיה לתושבי העיר, אותם הם אמורים לשרת".

פנינו לעיריית בני ברק על מנת לקבל הסבר למודעה התמוהה. תשובתם לא התקבלה עד לרגע זה. נשמח לפרסמה כשתתקבל.

צילום מתוך המבשר

2 תגובות ל: "לפיקוח העירוני של עיריית בני ברק דרושות "פקחיות""

  1. מפגרים.

  2. רצוי מאוד שהאכיפה תהיב יוצר מתחשבת ורגועה

כתיבת תגובה