לקראת אכלוס: פיתוח ושדרוג גינות ופארקים בעמנואל החדשה

במרחק הליכה קצר מחמשת הבניינים החדשים שנבנו על-ידי 'הרי זהב' ויאוכלסו בחורף הקרוב שודרגו גינות משחקים ופארקים לרווחת כלל תושבי העיר • טיילת עמנואל בשלבי תכנון מתקדמים • תקציבים ממשלתיים ייחודיים לרגל הבינוי המואץ בעיר

אחת מגינות המשחקים בעיר. צילום: יח"צ

לרגל התקדמות הבנייה בעמנואל החדשה, ושלבי הגמר האחרונים בחמשת הבניינים החדשים המהווים חלק משלב א' במסגרת אחד הפרויקטים שבונה חברת 'הרי זהב' בעיר, משקיעה מועצת עמנואל בימים אלו משאבים ומאמצים רבים בשדרוג ופיתוח גינות המשחקים והפארקים הירוקים ברחבי העיר.

במסגרת זו מתבצע שדרוג תשתיות והתאמת גינות השעשועים ופינות הנוי בהתאם לתקנים המתקדמים ביותר. העבודה כוללת חידוש מתקני המשחקים והחלפתם, ריצוף מחודש והחלפת משטחי המשחק, והתקנת משטחי בלימה תקניים ודשא סינטטי לבטיחות מקסימאלית של הילדים המשתמשים במתקנים.

עמנואל

יחד עם תנופת הבניה והאכלוס בעמנואל, כחלק מראיה כוללת ועתידית של צרכי התושבים בעיר, מתכננת המועצה הקמה ופיתוח של פינות ירוקות וגינות משחקים נוספות לרווחת ילדי עמנואל והמשפחות החדשות שעתידות לאכלס את דירותיהן המרווחות כבר בחורף הקרוב.

במסגרת זו הוקם צוות מיוחד של המועצה שנועד באופן תדיר עם יזמי השכונות החדשות כדי לעמוד על צרכי המשפחות החדשות בכל הקשור לתשתיות חינוך, בתי כנסת, מבני ציבור וגינות משחקים ולמקסם את התשתיות עבורן.

משה זינגר, מנהל פרויקט הבנייה של הרי זהב בעמנואל החדשה – הבונה מספר פרויקטים לציבור החסידי בעמנואל – מסר כי בפרויקט 'הדר עמנואל' הכולל 162 יחידות דיור הנבנות זה עתה, מתוכננת הקמתן של שלוש גינות משחקים מרווחות ומתקדמות. כאשר מתוכן גינה אחת מתוכננת בצורה מיוחדת לאמהות וילדים קטנים. בינוי גינות אלו יתבצע במקביל לקצב הבנייה.

גם בפרויקט נוסף שנבנה בימים אלו – 'רמת עמנואל', תיבנה גינת משחקים רחבת ידיים ומאובזרת בציוד משחקים מודרני ובטיחותי. בנוסף מתכננת המועצה בניית טיילת בשם 'נוף קנה', שתקיף את עמנואל כולה. הטיילת, שתתפרס על שטח רחב ידיים, תכלול נקודות תצפית לנוף מרהיב, מרחבים ירוקים, פינות למשפחות ומתקני משחק לילדים, תכנון הטיילת כבר בוצע והוגש למשרדי הממשלה שחלקם כבר אישר את השתתפותו במיזם.

ראש המועצה המקומית, עזרא גרשי, שיבח את הפתיחות הרבה לה הוא זוכה במשרדי הממשלה בעקבות הבניה המסיבית בעמנואל. הוא ציין כי השרים והפקידות הבכירה מכירים בהתפתחותה המואצת של עמנואל בבינוי ואכלוס מספר כה רב של משפחות בתקופת זמן קצרה יחסית. כך לדוגמא, מסר ראש המועצה, אושרו לאחרונה בנייתן של שמונה-עשרה כיתות גן חדשות, מבנה בית ספר חדש, ובימים אלו מסיימת המועצה את פריסת תכנון הכתות החדשות והתאמתן לצרכי הקהילות המאכלסות כיום את עמנואל, ובעיקר עבור הקהילות המתעתדות לקבוע את משכנן בעמנואל כבר בשנה הקרובה.

כתיבת תגובה