לראשונה: יוקם אגף ייחודי במשרד השיכון שיעסוק במצוקת הדיור החרדית

מרים אלסטר פלאש90

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הגיב הבוקר (ד) במליאת הכנסת לשאילתא של ח"כ אורי מקלב, בנוגע למצוקת הדיור במגזר החרדי. השר גלנט: "עם כניסתי לתפקיד, כשזיהיתי את מצוקת הדיור של המגזר, הנחיתי לגבש תכנית אסטרטגית ייעודית וארוכת טווח עבורו. חלקים מתוך התכנית כבר הוצגו בפני ובקרוב אגיש הצעת מחליטים בנושא בקבינט הדיור ולאחר מכן בממשלה".

 

התכנית האסטרטגית גובשה על ידי צוות משרד הבינוי והשיכון, וכללה שיח עם נציגים מהקהילה החרדית, נציגי המועצה הלאומית לכלכלה, משרדי האוצר והכלכלה, מינהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל והרשויות המקומיות.

 

"הנושא לא נעלם מעיני". אמר גלנט. "אני רואה את עצמי כשר הבינוי של כל אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מטפלים במגזר גדול זה שמצוקת הדיור שלו קשה מאוד. התכנית שהכנו היא תכנית שנעשתה באופן אקדמי והיא תוכל לספק פתרון מתמשך עבור שכונות חדשות ועבור שכונות קיימות".

 

השר גלנט אמר כי התכנית האסטרטגית תעסוק בפתרונות דיור ל-20 השנים הבאות, שבהן הממשלה תידרש לבניית כ-200 אלף יחידות עבור המגזר החרדי. לצד הבניה החדשה, התכנית כוללת סל פתרונות הנוגע להתחדשות עירונית, ולתכנית "מחיר למשתכן".

 

השר גלנט: "את רוב ראשי הרשויות מהמגזר החרדי פגשתי בסיורי שטח. במפגשים עם תושבים ביישובים הללו, ביניהם קרית יערים, בית שמש ובני ברק, התרשמתי שהבעיה של האוכלוסיה החרדית לא מסתכמת רק במצוקת הדיור, אלא גם בתעסוקה, שבכוחה לשפר את איכות החיים שלה. נושא זה יטופל אף הוא במסגרת התכנית".

 

השר הדגיש כי בשבועות הקרובים הוא יציג את התכנית בפני חברי כנסת, שרים וראשי רשויות מהמגזר החרדי. בכוונתו של השר גלנט להקים אגף ייחודי במשרד הבינוי והשיכון, שיעסוק במצוקת הדיור של המגזר החרדי.

כתיבת תגובה