לראשונה נחשף: הספרדים הם הרוב ברמת בית שמש ג'1

רשימת מתפללי בתי הכנסת שהגישו את הרשימות לוועדת ההקצאות העירונית מגלה את תמונת המצב בשכונה החדשה ■ מי הציבור הבא בתור ומה תמונת המצב ברמת בית שמש ג'2

בית שמש . צילום : נתי שוחט / פלאש 90

רמב"ש ג'1 שבימים אלו מסתיימת האיכלוס שלה, היא שכונה שעד עתה הייתה בגדר תעלומה, שכן בניגוד לשכונות אחרות בהן היו שיווקים מצד קהילות, ישיבות, חסידויות, הרי שבשכונה זו השיווק היה פתוח לכולם, וכמעט בכל בנין יש את כל סוגי המשפחות, איש לא על מחנהו ולא על דגלו, אלא כולם ביחד.

שכונה זו המונה כ-2,000 משפחות עם סיום האכלוס, היא תקווה שלך עסקני ציבור רבים, שמאמינים ומקווים כי בבחירות הבאות יוכלו להביא ממנה עוד אלפי קולות, ולגרום תזוזות בין המחנות השונים בבית שמש.

למעשה אם הממשלה הייתה נופלת כפי שזה היה נדמה בשבועות האחרונים, היתה כאן עוד אינדיקציה בכדי לברר ובכדי לוודא מי הם אלו תושבי השכונה, לאיזה מפלגה הם משויכים, ולהיכן נושבות הרוחות. אבל לא זה מה שקרה…

הצלחנו להשיג את הרשימה הכמעט מעודכנת של בתי הכנסת בשכונת רמב"ש ג', והפעם לשם שינוי לא מדובר במספרים פורחים באוויר, אלא ברשימה שהגיעה לעירייה לצורך הקצאת מגרשים לבתי הכנסת בשכונה. כל בית כנסת שביקש הקצאה התבקש להביא עמו רשימת מתפללים של בתי הכנסת, רשימה של המתפללים עם כתובתם העדכנית בשכונה, חתימות של המתפללים, ולא פחות מכך גם צילום תעודת זהות עם הכותבת בשכונה, של כל אחד ואחד מהמתפללים.

ברשימה זו יש 23 בתי כנסת שפעילים בשכונה, ויחד הם מהווים כ-1,500 מתפללים, מה שאומר שיש עוד כמה מאות שלא אופיינו ברשימה זו, וזה יכול להיות בגלל שעדיין לא איכלסו את הדירות שלהם, יש כאלו שמתפללים בבתי כנסת קטנים שאין להם אפשרות אפילו להביא 20 חתימות, ויש גם דירות שמושכרות לקופות חולים, גני ילדים, ואפילו בתי כנסת, כך שהרשימה לא מלאה עד הסוף, אבל היא בהחלט יכולה לתת אינדיקציה על נוסחאות התפילה של תושבי השכונה.

ובכן לפי הרשימה: מקרב תושבי השכונה יש כ39.9% של מתפללי נוסח עדות המזרח (מתוכם יש כאלו עם נוסח מרוקאי, נוסח תימני, ונוסח ירושלמי, ואגב הנוסח הירושלמי הוא השולט בכיפה, למי שמתעניין). מיד לאחר מכן מגיע נוסח התפילה הישיבתי, נוסח אשכנז ולהם יש 36.6% מכלל המתפללים. ואילו מתפללי הנוסח החסידי, נוסח ספרד יש 23.4% מכלל המתפללים.

כמובן שבמסגרת הצגת הנתונים של נוסחאות התפילה, יתכנו שינויים כאלו ואחרים, ובכלל לא מערבים שמחה בשמחה, אך עם זאת יש כאן מידע יצוק וחשוב, מידע המגיע מתוך השטח ממוספר ומקוטלג, שיכול להועיל לכל מי שמבקש להביט על העתיד הפוליטי, וכמובן חשוב שידע אותו ויכניס אותו למכלול השיקולים ובניית המודלים המספריים שלו.

אגב, חשוב לציין כי הרשימה עוסקת רק בשכונת רמב"ש ג-1 שכבר נמצאת לקראת סוף האכלוס, ואין כאן כל אינדיקציה למה שיהיה בשכונה התאומה רמב"ש ג-2, שבה לשם שינוי יש גם קריות חסידיות מאורגנות כמו קרית דיזיקוב-ויזניץ עם כ-150 משפחות, קרית הר המלך עם מספר דומה של משפחות, אך עם זאת עדיין לא יודע מתי בדיוק יחל האיכלוס של שכונה זו, והאם אלו יצליחו להקדים את הבחירות שיהיו בעוד כשנתיים וחצי.

7 תגובות ל: "לראשונה נחשף: הספרדים הם הרוב ברמת בית שמש ג'1"

  1. כתבה גיזענית ומיותרת. משעמם לכם? אולי תבדקו גם מה אחוז השמנים? או כמה אחוז יש להם רכב?

  2. אוי ואבוי אם זה יגיע לעיתונות החילונית. סוף מעשה במחשבה תחילה

  3. האשכנזים הם הרוב, 60% מהתושבים הם נוסח אשכנז או ספרד.
    ורק 40% הם ספרדים.

    אבל מה משנה המספרים, העיקר הכותרת…

  4. אתם רציניים?

    ליטאים וחסידים זה לא אשכנזים?

    חברו אותם יחד תראו מה הרוב…

    כתבה לא רצינית…

  5. למעשה, קרית דז'יקוב ממוקמת ברמה ג'1
    (למרות שמבחינה תכנונית ורשמית היא בג'2, זה רק בגלל שהיא במכרז השני ולא בראשון, ולא קשור בכלל למציאות שהיא בתוך ג'1),
    כך שבתוספת חסידי דז'יקוב – המספרים מתחלקים קרוב ל"שליש-שליש-שליש" הידוע, כמו כל הרכב מקובל.
    שליש ליטאי, שליש ספרדי ושליש חסידי. ודו"ק.

  6. האמת לא רלווטית העיקר הכותרת.
    מי שמתפלל נוסח ספרד הוא לא אשכנזי הוא מגיע מפולין או הונגריה.
    מי שמגיע מסוריה או מצרים הוא כרנראה גם לא ספרדי כי הוא לא מגיע מספרד.

  7. לדעתי הכתבה מיותרת לחלוטין. אין סקופ ואין עניין לציבור
    כתבה ילדותית.
    ולא מספיק שהיא מיותרת ולא מעניינת, היא גם לא מדוייקת…

    למשל כתוב רוב ספרדי. 39% זה רוב ספרדי? מה עם ה61% הנותרים??
    ואם תגיד שאשכנזים זה רק ליטאים וחסידים זה משהו אחר – מה עם התימנים? הרי הם רחוקים מלהיות ספרדים…

    נראה לי שהכתבה צריכה להימחק..

    בקיצור כנראה מדובר בכתבים חדשים ולא מנוסים, מקווה בשבילכם להשתפר בהמשך

    בהצלחה

כתיבת תגובה