מדוע פרסמה סלקום את דוחות הרבעון השני בליל שבת?

חברת התקשורת דיווחה על ירידה בהכנסות וברווח התפעולי, ועל עלייה בשיעור העזיבה של מנויי החברה. החברה תכננה לפרסם את הדוחות ביום שלישי, אך טעות אנוש גרמה לכך שהם דלפו מוקדם מהמתוכנן

מוקד שירות של סלקום. צילום: ליאור מזרחי | פלאש 90

'סלקום' פרסמה באתר הבורסה את דוחותיה לרבעון השני של השנה בליל שבת. אמנם מדובר בדיווח באנגלית שנכפה על החברה עקב דליפת הדוחות מוקדם מהמתוכנן, אך עדיין מדובר בחילול שבת מיותר ומקומם.

ביום שישי דלפו דוחותיה של החברה לרבעון השני מבלי שקיבלו את אישורה של מועצת המנהלים. אלה נקראו בדחיפות לאשר את הדוח בעיצומה של השבת. מקור הטעות במשרד עורכי הדין של סלקום בארצות הברית שדיווח את הדוחות לרשות ניירות ערך האמריקאית טרם הזמן.

 רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

סלקום נסחרת גם בתל-אביב וגם בניו-יורק ובשל כך עליה לדיווח קודם בארצות הברית ולאחר מכן בישראל. בפועל, הדוחות שהיו אמורים להתפרסם השבוע, ביום שלישי, דווחו טרם המועד, ועוד טרם אישורה של מועצת המנהלים. מאוחר יותר באותו ערב, מיהרה סלקום להעביר דיווח למערכת ההודעות של הבורסה, בעיצומו של ליל שבת.

מהדוחות שפרסמה החברה עולה כי החברה רשמה עלייה מינורית ברווח הנקי (45 מיליון לעומת 44 מיליון שקל), אך הכנסותיה ירדו בשיעור של 6.5% והסתכמו ב-962 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד ושיעור העזיבה של הלקוחות עלה מינורית מ-10.6% ברבעון המקביל אשתקד ל-10.8% ברבעון השני של השנה.

כתיבת תגובה