מדינת ישראל נגד ישיבת המתמידים • תביעה בסך 52 מיליון שקל

פרשיית הזיוף בקהל עדת ירושלים מגיעה לבית המשפט. הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת ענק נגד מוסדות הקהילה. לטענת המדינה על המתמידים להחזיר לה עשרות מיליוני שקלים שהוצאו במרמה

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: פלאש

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה על סך למעלה מ-52 מיליון שקל נגד 'המתמידים' (קהל עדת ירושלים) ונגד עמותות בבעלותם. בכתב התביעה נטען כי הנתבעים הונו את המדינה ומוסדותיה כדי לקבל במרמה כספי תמיכה בעמותות.

לפי כתב התביעה, הנתבעים הגישו למשרד החינוך בקשות כוזבות רבות לתמיכה במוסדות תורניים השייכים לקהילת המתמידים. הבקשות הכוזבות הוגשו בשם עמותות שונות, הנמצאות כביכול בשליטת אנשים שונים ופועלות ממקומות שונים, כשבפועל כל העמותות הופעלו על ידי הנתבעים והיו בשליטתם הבלעדית.

עוד נכתב שם כי לבקשות הכוזבות צירפו הנתבעים מסמכים מזויפים שייצרו מצג שווא כאילו העמותות פועלות כדין ועומדות בדרישות הסף של משרד החינוך לקבלת כספי תמיכה, והן כללו בנוסף גם מצג שקרי אודות כמות התלמידים במוסדות העמותות, כמות אותה הגדילו על ידי שימוש בפרטים של מי שאינם תלמידים בפועל בעמותות הללו.

בפרקליטות טוענים כי הנתבעים זייפו כ-1,650 תעודות זהות עם תמונות של מתחזים מטעם חברי הקהילה, דבר שנועד להבטיח שמצג השווא ביחס למספר התלמידים המדווח לא ייחשף. בנוסף, כך לפי כתב האישום, במקרה של ביקורת מצד המדינה באחת העמותות דאגו הנתבעים להזעיק למוסדות הרלוונטיים את המתחזים, ציידו אותם בתעודת הזהות המזויפת המתאימה לדיווח הכוזב שהועבר למשרד החינוך ביחס למוסד נשוא הביקורת והנחו אותם להציג אותן בפני המבקרים.

כאמור, המדינה תובעת מהמתמידים להחזיר בחזרה את הכספים שלטענתה הוצאו ממנה במרמה ולפצות אותה בסך כולל של 52 מיליון שקלים.

כתיבת תגובה