מהשבוע הבא: הוזלות של עשרות אחוזים באוטובוסים וברכבות

שי חג הפסח לנוסעי התחבורה הציבורית. הרחבת הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל

בני נוער מעדיפים תחבורה ציבורית | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מהפכת התעריפים בקווי התחבורה הציבורית מתרחבת גם לקווים הבינעירוניים. החל מיום רביעי הבא, י"ב בניסן (28 במארס 2018 למניינם) יוכלו הנוסעים בקווי התחבורה הציבורית הבינעירוניים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות. זאת לאחר ששר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ומשרד האוצר חתמו על צו להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית הבינעירוניים.

השר כץ ציין כי הרחבת הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל. כמו כן, היא צפויה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית. לדברי כץ, "הרחבת הרפורמה תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, אוטובוס, רכבת, ובעתיד הקרוב גם במוניות השירות, ובכך למעשה תגדיל באופן משמעותי את היצע הנסיעות והתדירות לנוסעים".

ההוזלות החדשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית יינתנו באמצעות מנוי חופשי יומי או חופשי חודשי ויחולו על נסיעות בכל חלקי הארץ – למעט הערבה ואילת. לדוגמא: מנוי חופשי-יומי בין מטרופולין תל-אביב למטרופולין ירושלים, המאפשר לנסוע ללא כל הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה ובעתיד גם במוניות השירות – בכל ערי המטרופולין וביניהם, יעלה 32.50 שקלים בלבד. כיום עומד התעריף לנסיעות הלוך ושוב ו-4 נסיעות עירוניות על 55.60 שקלים. מדובר בהוזלה של יותר מ-40%.

מנוי חופשי יומי בין העיר באר-שבע ויישובי המטרופולין לבין מטרופולין תל-אביב – המאפשר לנסוע ללא כל הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בכל ערי המטרופולין וביניהם – יעלה 37.50 שקלים בלבד. טבעת מטרופולין באר-שבע כוללת בין השאר את הערים אשקלון, קרית גת, אשדוד, קרית מלאכי, שדרות, נתיבות ואופקים, ערד, דימונה וירוחם. מדובר בהוזלה של עד 40%, לעומת 53.60 שקלים (תעריף הלוך ושוב ו-4 נסיעות עירוניות).

נסיעות בין כלל יישובי מטרופולין חיפה לכלל יישובי מטרופולין תל-אביב, מנהריה ועד אשדוד, במהלך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבת ישראל ומטרונית – תעלה באמצעות מנוי חופשי יומי 40 שקלים בלבד. מדובר בהוזלה של עד 60% מתעריף הנסיעה, לעומת 99 שקלים לנסיעה הלוך ושוב ו-4 נסיעות עירוניות, בין תל-אביב לנהריה.

מנוי חופשי יומי בין מטרופולינים סמוכים יעלה בין 18 ל-21.50 שקלים בלבד. כך למשל, נסיעות בין אשקלון וקריית-גת לערים במטרופולין באר שבע יעלו במסגרת המנוי 18 שקלים בלבד. נסיעות בין עפולה ובית שאן לדרום רמת הגולן וסובב כינרת, יישובי וואדי ערה וחדרה, ובין אשקלון וקריית-גת לטבעות הסמוכות מטרופולין גוש-דן, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, תעלה 21.50 שקלים בלבד.

במסגרת הרפורמה יונהג לראשונה גם מנוי חופשי יומי בכל הארץ, מקרית שמונה ועד למצפה רמון, למעט אילת והערבה – בכל המטרופולנים, מאפשר נסיעות ללא הגבלה במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה ומטרונית – בעלות של 60 שקלים בלבד.

כתיבת תגובה