מה גרם לירידה במספר הלינות בבתי מלון בישראל?

גם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וגם התאחדות המלונות פרסמו היום את נתוני הלינות בישראל מתחילת השנה ובאוגוסט האחרון, מהנתונים עולה כי מספר הלינות נמצא בירידה. מי אשם בכך, הטרור או המחירים היקרים בישראל?

מלונות ים המלח | צילום: Meoita, שטארסטוק

מספר הלינות של תיירים בישראל בשמונת החודשים הראשונים של השנה עמד על 5.4 מיליון, כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ה) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עוד עולה כי אחוז לינות התיירים מסך כל הלינות עומד על  37%, די דומה לנתוני השנה הקודמת.

מספר הלינות של הישראלים במלונות עמד בשמונת החודשים האחרונים (ינואר-אוגוסט) על 9.3 מיליון. השנה נרשמה ירידה קלה במספר הלינות הכולל. הירידה נמוכה מאחוז והיא נובעת מירידה של 1.4% בלינות התיירים. בלינות הישראלים נרשמה יציבות. תפוסת החדרים במלונות עמדה על כ-62% בדומה לאשתקד. בירושלים עמדה התפוסה על 51%. אבל, שימו לב לנתון הזה: חישוב לפי שלושת החודשים האחרונים (יוני-אוגוסט) מצביע על ירידה שנתית של 14% בסך הלינות, לעומת עלייה של 3% לפי שלושת החודשים הקודמים (מרץ-מאי). בלינות ישראלים בלבד חלה ירידה של חמישה אחוזים בהתאמה.

מנתונים שסיפקה היום התאחדות המלונות בישראל, עולה כי סך כל הלינות באוגוסט האחרון הסתכם ב-2.4 מיליון מתוכם 613 אלף לינות (26%) של תיירים ו-1.8 מיליון לינות (74%) של ישראלים. תפוסת החדרים במלונות בחודש אוגוסט עמדה על 67%.

שיעורי התפוסה הגבוהים ביותר בחודש אוגוסט נרשמו באילת (84%) ואילו בערי התיירות האחרות התפוסה הייתה נמוכה יותר ונעה בין 47% (בירושלים) ל-72% (חיפה). לדברי נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, הרי ש"הנתונים מדברים בעד עצמם. ירושלים נמצאת תקופה ארוכה מאוד בירידה בתיירות הנכנסת וגם בתיירות הפנים. באוגוסט הצטרפה גם תל-אביב למעגל. אנו מקווים, שהמגמה תתהפך בעקבות צעדי השיווק המשמעותיים, שמשרד התיירות עושה בזכות תקציב השיווק הגדול ביותר אי פעם, שהשיג שר התיירות".

כתיבת תגובה