מחירה של חבית נפט בשווקים מתקרב במהירות ל-50 דולר

המשקיעים מהמרים על הנפט וסבורים כי החלטת מדינת אופ"ק מהשבוע שעבר להפחית את כמות הנפט המופקת מידי יום, תשפיע על מחירו של הנוזל השחור שטיפס הבוקר ב-0.9% ונסחר סביב 49.2% דולרים לחבית

הפקת נפט | צילום: Chirkov, שאטרסטוק

הודעת קרטל הנפט 'אופ"ק' בסוף השבוע שעבר כי המדינות החברות בו הגיעו להסכמות אודות הפחתת התפוקה על מנת להעלות את מחירו של הנוזל השחור, השפיעה על המסחר במהלך סוף השבוע הקודם ותחילת השבוע הנוכחי.

הבוקר המשיכה המגמה החיובית במחירו של הנפט והדבר בא לידי ביטוי במחירם של חוזים עתידיים. מחירה של חבית נפט מסוג WTI זינק הבוקר בכאחוז והגיע למחיר של 49.2 דולר. בשווקים תוהים האם יצליח הנפט לפרוץ את תקרת חמישים הדולרים לחבית וייצור מומנטום חיובי.

מדינות אופ"ק שהתכנסו בשבוע הקודם באלג'יר הסכימו להפחית את הייצור מ-33.4 מיליון חביות ביום ל-32.5 מיליון. אופ"ק הוא הקרטל שאחראי על כארבעים אחוזים מסך כל הנפט המופק בעולם, והוא הגוף החזק ביותר בענף האנרגיה.

עדיין לא ברור כמה חביות תידרש כל מדינה להותיר באדמה מידי יום. את מכסת הצמצום שתוטל על כל מדינה יקבעו חברי הקרטל בפגישה נוספת שתתקיים סוף חודש נובמבר בווינה, אוסטריה. אם כי, כבר עכשיו ניתן לומר שמדובר בשינוי מדיניות משמעותי מצידה של סעודיה, אחת הבכירות שבין חברות הקרטל.

ובעוד שסעודיה, נותנת הטון באופ"ק, עסוקה בתמרונים צבאיים במימי המפרץ הפרסי, איראן, אויבתה השיעית המושבעת, כבר הודיעה בשבוע שעבר כי אין בכוונתה להפחית את כמות החביות שהיא מפיקה ביום (כ-3.6 מיליון).

כתיבת תגובה