מיטב דש רוכשת נדל"ן בארה"ב בכחצי מיליארד ש"ח

בשיתוף פעולה עם הרבור גרופ • ההשקעה כוללת בין השאר, רכישת 12 מקבצי דיור להשכרה הכוללים מעל 4,000 יחידות דיור באזור החוף המזרחי

משקיעים בנדל"ן | צילום: ImageFlow, שאטרסטוק

בית ההשקעות מיטב דש, בשיתוף עם חברת הנדל"ן האמריקאית-ישראלית הרבור גרופ, ישקיע כחצי מיליארד ש"ח ברכישת נכסי נדל"ן למגורים, משרדים ומסחר, ובמתן חוב כנגד שעבודים על נכסי נדל"ן ברחבי ארה"ב. עד עתה השקיעה מיטב דש עם הרבור גרופ, כ- 200 מיליון ש"ח ברכישת נכסים ובעסקאות חוב כנגד שעבודי נדל"ן.

ההשקעה כוללת בין השאר, רכישת 12 מקבצי דיור להשכרה באזור החוף המזרחי, במדינות ניו יורק, פלורידה, ג'ורג'יה ופנסילבניה. המקבצים כוללים מעל 4,000 יחידות דיור ומניבים תשואות של כ- 5.5%-7% (לפני מינוף) עם שעורי תפוסה גבוהים של מעל 92%. חלק מהיחידות שנרכשו מיועדות לעבור שיפוץ שצפוי להעלות את שכר הדירה ואת התשואה על ההשקעה.

החל משנת 2016 גדל תיק ההשקעות בנדל"ן של קופות הגמל, קרנות הפנסיה וההשתלמות של מיטב דש בכ- 400 מיליון ₪. יחד עם המשך ההשקעה הצפויה עם הרבור גרופ, והשקעות נוספות שתבצע מיטב דש, תיק הנדל"ן צפוי להמשיך ולגדול בשנים הקרובות. בכוונת מיטב דש להגדיל את השקעות הנדל"ן בארה"ב בשיתוף עם הרבור גרופ בכ- 300 מיליון ₪ לצורך רכישת מקבצי דיור ומבני משרדים נוספים בארה"ב.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

לדברי ברק בנסקי, מנהל השקעות ראשי במיטב דש גמל ופנסיה: "השקעה בנדל"ן ישיר, מעניקה לעמיתי הגמל והפנסיה גיוון ופיזור הכרחי בתיק ההשקעות. ההשקעה צפויה להניב תזרים קבוע ויציב לתקופה ארוכה, עם קורלציה נמוכה לשוק הסחיר".

שוק מקבצי הדיור בארה"ב נהנה ממחזור חיובי מאוד בשנים האחרונות, מאחר שאמריקאים רבים מעדיפים לגור בשכירות על פני רכישת בתים, מגמה שמתחזקת מאז משבר האשראי של 2008. בעוד שטרום המשבר עמד שיעור הבעלות על דירות בארה"ב על 70%, נכון להיום מדובר ב- 63% בלבד, שיעור נמוך היסטורית. הרצון לגור בשכירות, דוחף את מחירי השכירות כלפי מעלה, מה שמעלה את אטרקטיביות ההשקעה באפיק זה.

לדברי ניר טואף, מנהל השקעות הנדל"ן במיטב דש: "ההשקעה שלנו בנדל"ן בארה"ב הניבה עד עתה תשואה שנתית של למעלה מ-9%. אנו סבורים כי ביחס לאלטרנטיבות ההשקעה בשוק הסחיר, נכון להמשיך ולהגדיל את תיק נכסי הנדל"ן הישיר בתקופה זו."

כתיבת תגובה