מי דחה דיון על פתיחת עסקים נוספים במתחם התחנה בירושלים?

בדיקת 'ביזנעס' מעלה כי בניגוד לפרסומים בתקשורת כאילו היה זה ראש העיר שהורה להוריד מסדר יומה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה את אישור העבודות במתחם, לא הוא זה שאחראי לכך

פיני עזרא ומאיר תורג'מן | צילום: ג'קי לוי, עיריית ירושלים

בסוף השבוע האחרון דווח כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הורה להוריד מסדר יומה של הוועדה לתכנון ובנייה את הדיון לאישור פתיחת עסקים נוספים ב'מתחם התחנה'. אך מבדיקת 'ביזנעס' עולה כי לראש העיר לא היה קשר להחלטה.

ההצעה שהייתה אמורה לעבור את אישור חברי הועדה, כוללת את האישור העבודות להרחבת מתחם התחנה בעיר, מתחם עסקים הפועל בשבתות ומועדי ישראל. לפי הדיווחים, "נכנע" ראש העיר בעקבות מכתבים ופניות שקיבל מחברי כנסת חרדים ומחברי מועצת העיר החרדים.

לפי יחסי הכוחות בוועדה הרי שיש רוב למכבדי השבת (אפשטיין, דייטש, ויצמן, כהן, קלמנוביץ, קלרמן), אולם לאחר התפטרותו של מלכיאלי שמונה לחבר כנסת, ובהתחשב במצבו הרפואי של צביקה כהן, השתנו יחסי הכוחות בוועדה. הפרסומים העניקו את הקרדיט על שמירת השבת לניר ברקת.

אך מבדיקת 'ביזנעס' עולה כי לראש העיר לא היה קשר להחלטה כי הנושא ירד מסדר יומה של הוועדה. מכתביהם של חברי הכנסת וחברי המועצה אמנם נשלחו, אך מי שהחליט להסיר את הבקשה מסדר יומה של הוועדה הוא דווקא יושב ראש הוועדה, חבר המועצה מאיר תורג'מן, ש"סגר" את העניין מאחורי הקלעים עם חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס פיני עזרא.

הדיון נדחה איפה בשבועיים, אז צפויים להשתתף בוועדה כל החברים שומרי המסורת, דבר שעתיד לשנות את פני התמונה ולאפשר את דחיית הבקשה – מה שימנע חילול שבת בפרהסיה. לדברי גורם בעיריית ירושלים, "החלטתו של תורג'מן להסכים לבקשתו של עזרא באה בכדי שלא יתפרש שמנצלים את החולי של צביקה", את הדברים מסר הגורם בשיחה ל'ביזנעס'. פנינו לעזרא לקבל את התייחסותו לדברים, אך הוא סירב להגיב לכתבה.

אפרופו ברקת, ראש העיר שרבים טוענים כי אינו פועל לטובת התושבים החרדים בעיר, עשוי להתמודד שוב על התפקיד למרות רצונו להגיע לליגה הארצית. כך לפחות עולה מדברים שכתב חבר מועצת העיר אריה קינג, יריבו המר של ברקת בנושאי דת ומדינה, בקבוצת העיתונאים 'המטבחון'. קינג כתב: "אני רוצה שיצוין שאני הימרתי ראשון שניר ברקת רץ לעוד קדנציה כראש העיר". הוא אף הבהיר כי "ברקת לא יהיה ראש העיר בקנדציה הבאה". על כגון דא נאמר "ימים יגידו".

תגובה אחת ל: "מי דחה דיון על פתיחת עסקים נוספים במתחם התחנה בירושלים?"

  1. כביש רמות יוכיח
    על החלם של ברקת לאחר 7 שנים במגדל השן ודאגה לבליינים ירד לשטח לראות היכן תקועים כל בוקר 100000 נוסעים תושבי ירושלים והבאים לעבוד [ולא לבליין] שהיו תקועים כל בוקר כשעה בפקקים לאחר ירידה למקום הוחלט פשוט לטפל ברמזור אחד וכל הפקק נעלם כל זה לאחר עשרות הודעות לעיתונות על תוכניות ותכינונים מחלפים מסעפים וכל מיני ברבורים כדרך הודעות לעיתונות ולא דאגה אמיתית פעם אחת שהייתה מונעת את כל הנזק של הפקקים כבר לפני 5 שנים
    מקומו של ברקת על דפי העיתונים המיושנים וצהובים ולעוף מכל מקום של שירות ציבור

כתיבת תגובה